ادبیات

نشست زبان فارسی آینه ایران با موضوع اهمیت میان قومی بودن زبان فارسی برگزار می گردد

ایسنا/ براساس اخبار واصله، نشست زبان فارسی آینه ایران با موضوع اهمیت میان قومی بودن زبان فارسی برگزار می گردد.

23 اردیبهشت 1401

عضویت رایگان کاربران و خریداران نمایشگاه مجازی کتاب در کتابخانه ها

به گزارش خبرنگاران ، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان غربی در گفت وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران به شیوع بیماری کرونا و احتیاج جامعه به بحث کتاب و کتابخوانی اشاره و بیان نمود: در این شرایط برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب...

30 بهمن 1400

تعارفات اغراق آمیز و جای خالی نقد در انجمن های ادبی شیراز

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در فارس، ثریا قنبری در این نشست خود را محصول انجمن های ادبی شیراز دانست و گفت: شعرهای من در ابتدا دل نوشته هایی بودند که با بیش از یک دهه رفت و آمد در انجمن های ادبی و آموختن از شاعران، به جایی رسیدند که جسارت انتشار آن ها را...

2 بهمن 1400

مردم خون گرم شیراز

مردم خون گرم شیراز بسیار خوش برخورد هستند. شما در سفر به شهر شیراز می توانید به این موضوع پی ببرید. آن ها مهربانی عجیبی دارند. ما نیز در این مقاله می خواهیم درباره مردمان شیراز و فرهنگ و آداب و رسوم آن ها صحبت کنیم. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

29 دی 1400

پیشنهاد راه اندازی رشته ایران شناسی در اسپانیا

رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا در دیدار با رئیس مرکز اقدام فرهنگی اسپانیا (AC/E) درباره راه اندازی رشته مطالعات ایران شناسی گفت وگو کرد.

2 آذر 1400

مهدی پاشازاده: همه جوره فرهاد مجیدی را دعوت کردم ولی او نیامد ، مگر می گردد با همه دعوا کنیم؟

مهدی پاشازاده می گوید همه جوره از فرهاد مجیدی دعوت نموده تا جلسه ای بین او و پاشازاده برگزار گردد ولی سرمربی استقلال به جلسه نیامده است.

11 مهر 1400

خبرنگاران درباره جواد معروفی

تهران- خبرنگاران- جواد معروفی آهنگساز و نوازنده چیره معاصر بود که قطعاتی در دامنه موسیقی ایرانی برای پیانو ساخته و تنظیم کرد. او بی شک پایه گذار سبکی از موسیقی محسوب می گردد که نشان داد، بدون تغییر هویت یک ساز می توان آن را با زبان جدیدی معرفی و مردمی را...

2 شهریور 1400

خوبی ها و بدی های یک مُسَکِنِ فصلی

تهران (پانا) - هرچند اهالی کتاب، طرح های تخفیف فصلی خانه کتاب در قالب پرداخت یارانه به کتابفروشی ها برای بهره مندی عادلانه مردم از تخفیفی برابر را، در افزایش فروش موثر می دانند، ولی توصیه هایی هم برای بهتر شدن اجرای این برنامه دارند.

10 مرداد 1400

15 فیلم لایو اکشن دیزنی که بعد از کروئلا پخش خواهند شد

فیلم های لایو اکشن دیزنی - از جمله کروئلا 2021 - بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و این شرکت برای چند سال آینده 15 بازسازی لایو اکشن دیگر دارد.

6 مرداد 1400

راحت ترم که فقط طنز بنویسم اما نمی خواهم در ورطه تکرار بیفتم

به گزارش خبرنگاران ، مهرداد صدقی که با کتاب آبنبات هل دار بسیار مطرح شد، طی روزهای گذشته دست به انتشار رمان سال سیل زده است. رمانی که فضایی جدی دارد و با فضای طنز سری آبنبات ها متفاوت است.

10 خرداد 1400

سرنوشت هفت تپه در انتظار پرسپولیس و استقلال؟ خبرنگاران

بحث خصوصی سازی فوری و فاقد کارشناسی پرسپولیس و استقلال آنقدر نگران کننده است که دلسوزان هشدار می دهند واگذاری سرخابی ها در ماه های آخر دولت می تواند زمینه بحرانی دامنه دار شود.

13 فروردین 1400

انتشار رمان سوپ سیاه

به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی انتشارات کتاب کوچه، رمان سوپ سیاه سه فصل دارد و شخصیت اصلی آن دختری به نام تندیس است که به خاطر یک بیماری خاص، شرایط پیچیده ای را پشت سر می گذارد.

24 اسفند 1399

زندگینامه فریدون مشیری ، شاعر مشهور ایرانی

فریدون مشیری شاعر معاصر ایرانی بود که در تاریخ 30 شهریور ماه 1305 در تهران به دنیا آمد. وی سراینده شعر کوچه از زیباترین و عاشقانه ترین شعرهای نو است.

16 اسفند 1399

خطیب زاده: شب یلدا را به عنوان میراث ناملموس در یونسکو ثبت می کنیم

تهران (پانا)- سخنگوی وزارت امور خارجه گفت سال آینده شب یلدا را به عنوان میراث ناملموس منطقه در یونسکو به ثبت خواهیم رساند.

7 بهمن 1399

خبرنگاران هفت مرکز رشد هنر در چهار شهرستان خوزستان ایجاد میشود

اهواز - خبرنگاران - رییس حوزه هنری خوزستان گفت : برای شناسایی افراد مستعد و ارتقای سطح کیفی فعالیت های فرهنگی و هنری در هفت منطقه کم برخوردار خوزستان در چهار شهرستان مرکز رشد هنر انقلاب اسلامی با همکاری حوزه هنری استان ایجاد می شود .

30 دی 1399

بهترین فیلم های کمدی سال 2020

در این مطلب بهترین فیلم های کمدی سال 2020 را معرفی می کنیم. این حقیقتی است که غالب منتقدان نسبت به فیلم های کمدی بی اعتنا هستند. امتیازهایی که به فیلم های کمدی در طول سال می دهند نسبت به توجه شان به فیلم ها درام نشان از این بی توجهی دارد. به همین دلیل برای...

8 دی 1399

آثار جدید فریبرز لرستانی وارد بازار نشر کتاب کودک شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، هر کدام از این دو کتاب که از مجموعه نیایش های بچگانه توسط انتشارات آستان قدس رضوی به نشر منتشر شده، حاوی هفت داستانک کوتاه برای بچه ها است.

3 دی 1399

رمان های عاشقانه ای که هرکس از خواندنش لذت میبرد

کتاب ها، می توانند دستان ما را بگیرند و جذاب ترین تصاویر عاشقانه دنیا را نشانمان دهند.

19 آذر 1399

موضع نوراللهی در مورد زدوبندهای کارمزدی با نمایندگان و کارگزاران

مدیرعامل بیمه تجارت نو به پرسش رازپول در مورد زدو بندهای کارمزد با بعضی نمایندگان و کارگزاران پاسخ داده است.

13 آبان 1399

به بهانه زادروز کالیگولا - پیشنهاد مطالعه نمایشنامه کالیگولا، اثر آلبر کامو

زندگینامه آلبر کامو (1913-1960)تولد و کودکی آلبر کامو (CAMUS ALBERT)

22 مهر 1399
تعداد: (25)