15 فیلم لایو اکشن دیزنی که بعد از کروئلا پخش خواهند شد

به گزارش وبلاگ فوتوسل، فیلم های لایو اکشن دیزنی - از جمله کروئلا 2021 - بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و این شرکت برای چند سال آینده 15 بازسازی لایو اکشن دیگر دارد.

15 فیلم لایو اکشن دیزنی که بعد از کروئلا پخش خواهند شد

کروئلا که یک اقتباس لایو اکشن از 101 سگ خالدار است، انتها منتشر شد اما دیزنی در مراحل مختلف تولید مجموعه ای کامل از این فیلم ها قرار گرفته است. دیزنی با دانستن سلیقه مخاطبان در مورد داستان های بازسازی شده و دیدگاه های تازه در مورد شخصیت های موجود، تلاش کرده تا از طریق لیست بزرگ خود شخصیت های برتر و نوستالژیک را وارد تولیدات تازه کند. با این که این شرکت در ابتدا با انیمیشن هایی از جمله دیو و دلبر و شیرشاه بسیار معروف شده بود، اما استقبال از اقتباس های لایو اکشن این فیلم ها کاملا متفاوت بود. دیزنی با فیلم هایی مانند کروئلا، فرایند متفاوتی را در پیش گرفته است.

جریان لایو اکشن برای دیزنی، با کتاب جنگل ساخته رودیارد کیپلینگ در سال 1994 آغاز شد که به سرعت با برداشت معروف گلن کلوز از کرولا و 101 سگ خالدار (1996) و 102 سگ خالدار (2000) دنبال شد. از آن زمان، دیزنی چنین فیلم هایی را بر اساس داستان ها یا شخصیت هایی از آلیس در سرزمین عجایب، زیبای خفته، سیندرلا، وینی پو، دامبو، علاالدین، مولان و … تولید کرده است.

1. پری دریایی کوچک (The Little Mermaid)

بازسازی لایو اکشن بعدی دیزنی، با اعلام بازیگران خود سر و صدای زیادی به پا کرد. هلی بیلی در نقش آریل به نام شخصیت اصلی و ملیسا مک کارتی در نقش اورسولا شرور، در پری دریایی کوچک حضور دارند. دیوید دیگز نقش سباستین، آکوافینا نقش اسکاتل و جونا هاور کینگ نقش شاهزاده اریک را بازی می کند.

درحالی که اقتباس های لایو اکشن قبلی انیمیشن های موزیکال باعث حذف یا کاهش لیست آهنگ های کلاسیک دیزنی شده است، پری دریایی کوچک بیشتر بر موسیقی متن اصلی متمرکز است و طرفداران موزیکال دیزنی، آلن منکن (که موسیقی اصلی فیلم را ساخت) و لین-مانوئل میراندا هم در حال نوشتن آهنگ های تازه برای آن هستند. کارگردانی این فیلم را راب مارشال بر عهده دارد. قسمت عمده ای از آن فیلم برداری شده اما مانند بیشتر فیلم های این لیست، اکران پری دریایی کوچک هم به دلیل بیماری همه گیر کووید 19 به تاخیر افتاده و هنوز تاریخ اکران آن اعلام نشده است.

2. پیتر پن و وندی (Peter Pan & Wendy)

اقتباس تازه پیتر پن به کارگردانی دیوید لووری، از نیمه اول سال 2021 در حال تولید و فیلم برداری است. نام آن مستقیما از رمان پیتر پن و وندی نوشته جیمز بری گرفته شده است و بیشتر بر وندی متمرکز است. این فیلم به اقتباس های پیتر پن از جمله هوک استیون اسپیلبرگ (1991)، پیتر پن پی.جی هوگان (2003)، پن جو رایت (2015) و وندی بن زیتلین (2020) اضافه می گردد. برای اقتباس تازه دیزنی از پیتر پن، نقش وندی را ایوان اندرسون و الکساندر مولونی تازه وارد را پیتر بازی خواهد کرد. جود لاو نقش کاپیتان هوک را بازی می کند و نقش های دیگر را آلن تودیک، جیم گافیگان، یارا شهیدی و آلیسا واپاناتایک بازی می کنند. پیش بینی می گردد این فیلم منحصرا از دیزنی پلاس پخش و در سال 2022 اکران می گردد.

3. دنباله کتاب جنگل (Jungle Book Sequel)

به گزارش هالیوود ریپورتر، دیزنی بیان نمود که کار بر روی دنباله کتاب جنگل 2016، که اقتباسی از نسخه قبلی داستان رودیارد کیپلینگ است، قبل از نسخه اول منتشر می گردد. کارگردان و نویسنده قسمت اول، جان فیوری و جاستین مارکس، برای ادامه کار به هم ملحق شده اند. نسخه اصلی شامل بازیگران معروفی بود و طیف وسیعی از حیوانات جنگل و شخصیت های محبوب را بازیگرانی چون، بیل مری، بن کینگزلی، ادریس البا، لوپیتا نیونگو، اسکارلت جوهانسون، جانکارلو اسپوزیتو و کریستوفر واکن صداپیشگی می کنند. هیچ تاییدیه ای در مورد بازیگران دنباله لایو اکشن کتاب جنگل ارائه نشده است، اگر چه انتظار می رود نیل ستی، که ستاره فیلم اول در نقش موگلی بود، بازی خود را دوباره تکرار می کند.

4. پیش درآمد شیر شاه (The Lion King Prequel)

با این که اولین اقتباس لایو اکشن شیرشاه به میزان نسخه اصلی محبوب نشد، اما در روز سرمایه گذاران دیزنی در 2020 ساخت یک پیش درآمد برای آن اعلام شد. جان فیوری قسمت اول را کارگردانی کرد و باری جنکینز کارگردان گرگ و میش، دنباله آن را کارگردانی می کند. قسمت اول دارای بازیگران معروفی چون بیانسه، دونالد گلاور، ست روگن، چیوتل اجیوفور، جان اولیور و البته جیمز ارل جونز بود. هیچ اطلاعیه دیگری در مورد داستان یا بازیگران اعلام نشده است. با این که نسخه اصلی انیمیشنی چندین دنباله داشت، این پروژه تازه که پیش درآمد آن است، احتمالا یک داستان کاملا تازه ارائه خواهد داد.

5. سفیدبرفی و هفت کوتوله (Snow White and the Seven Dwarves)

سفیدبرفی و هفت کوتوله هم در اقتباس ها سهم داشته که تازهترین آن سفیدبرفی و شکارچی (Snow White and the Huntsman) و دنباله آن، شکارچی: جنگ زمستان (The Huntsman: Winters War) است که هر دو اقتباس هایی از داستان اصلی برادران گریم هستند. اقتباس انیمیشنی دیزنی 1973 اولین فیلم انیمیشن دیزنی بود. در ابتدا اقتباس لایو اکشن سفید برفی قرار بود روی خواهر شخصیت اصلی متمرکز باشد، اما در نهایت تمرکز فیلم به عقب برگردانده شد. اعلام شده است که مارک وب این فیلم را کارگردانی می کند، فیلم نامه را ارین کرسیدا ویلسون می نویسد و بنج پسک و جاستین پل آهنگ های تازه فیلم را می نویسند. به خاطر بیماری همه گیر کووید 19 تولید فیلم به تاخیر افتاده و هیچ تاریخی برای اکران آن اعلام نشده است.

6. دنباله علاالدین (Aladdin Sequel)

لایو اکشن علاالدین (2019) بسیار مورد توجه قرار گرفت، بنابراین ساخت دنباله آن چیز دور از انتظاری نیست. قسمت دوم آن در واقع در مرحله تولید قرار گرفته است و ستاره هایی چون منا مسعود، نائومی اسکات و ویل نامیت به ترتیب در نقش علاالدین، ینامن و جن بازی می کنند. انیمیشن اصلی علاالدین (1992) درنهایت با دو دنباله با نام بازگشت جعفر و پادشاه دزدان، درست مثل یک مجموعه تلویزیونی سه قسمتی، به انتها رسید. گای ریچی برای کارگردانی علاالدین 2 برمی گردد.

7. گوژپشت نوتردام (Hunchback)

گوژپشت نوتردام ممکن است بزرگ ترین فیلم انیمیشن دیزنی نباشد، اما همان طور که در ژانویه 2019 اعلام شد، هنوز هم اقتباس لایو اکشن آن ساخته خواهد شد. جاش گاد یکی از تهیه کنندگان گوژپشت نوتردام است که در نقش کوازیمودو بازی خواهد کرد. داستان فیلم یک اقتباس موزیکال از انیمیشن دیزنی خواهد بود و احتمالا عناصری را از رمان ویکتور هوگو که این فیلم بر اساس آن ساخته شده است، می گیرد. گاد اخیرا تاکید کرده که این پروژه تا ژانویه 2021 ادامه دارد.

8. بامبی (Bambi)

با موفقیت لایو اکشن های حیوانات دیزنی، منطقی است که فیلم مشابهی در مورد بامبی هم ساخته گردد. گزارش شده است که بازسازی لایو اکشن بامبی مانند شیرشاه و کتاب جنگل خواهد بود، زیرا همه از فناوری تصاویر رایانه ای مشابهی استفاده می کنند که حیوانات و محیط های واقعی را ایجاد می کند. نویسندگی این فیلم را ژنو رابرتسون-دوورت و لیندزی بیر بر عهده دارند.

9. هرکول (Hercules)

بازسازی فیلم لایو اکشن هرکول (1997) با تهیه کنندگی برادران روسو و فیلم نامه نویسی دیو کالاهام، در سال 2020 اعلام شد. در فوریه 2021، برادران روسو اطلاعات مربوط به این پروژه را به روزرسانی کردند و گفتند که انتظار دارند به زودی فیلم نامه را ببینند و ممکن است برنامه هایی فراتر از یک بازسازی لایو اکشن داشته باشند و به یک مجموعه طولانی ده ساله اشاره کردند. به گفته کلایدر، این فیلم احتمالا تفسیری واقعی از نسخه اصلی نخواهد بود، اما از آن الهام می گیرد و ممکن است هنوز یک نمایش موزیکال باشد. با این وجود روسوها نمی توانند هیچ کدام از این موارد را تایید کنند. این فیلم هنوز در مراحل اولیه خود است و هیچ تاریخی برای اکران آن اعلام نشده است.

10. پینوکیو (Pinocchio)

بازسازی لایو اکشن پینوکیو در سال 2015 اعلام شد. از آن زمان این فیلم از طریق چندین کارگردان و فیلم نامه نویس پیشرفت کرده و به کارگردانی رابرت زمکیس و نویسندگی کریس ویتز رسیده است. تام هنکس نقش پدر ژپتو، بنیامین ایوان آینسورث نقش پینوکیو، سینتیا اریوو نقش پری آبی و لوک ایوانز نقش مربی را در این فیلم بازی می کند. صداپیشگان شامل جوزف گوردون-لویت در نقش جیمینی کریکت، کیگان-مایکل کی در نقش آنست جان و لورین براکو در نقش صوفی خواهند بود. این فیلم به طور انحصاری از دیزنی پلاس پخش خواهد شد، اگرچه هیچ تاریخی برای اکران آن اعلام نشده است.

11. شمشیر در سنگ (The Sword in the Stone)

ساخت نسخه لایو اکشن شمشیر در سنگ که در سال 2015 اعلام شد، یک دوره تولید طولانی را پشت سر گذاشته است و انتصاب کارگردان جان کارلوس فرسنادیلو و فیلم نامه نویس برایان کاگمن آخرین خبر مهم مربوط به آن است. دیزنی که هیچ ارتباطی با فیلم شمشیر در سنگ ندارد، با الهام از جادوی شمشیر در سنگ ساخته ریدلی اسکات، در حال کار بر روی حماسه مرلین است.

12. رابین هود (Robin Hood)

همان طور که در سال 2020 اعلام شد، دیزنی در حال تولید بازسازی لایو اکشن رابین هود (1973) است که در آن شخصیت ها در نقش حیوانات انسان نما به تصویر کشیده شدند (هود و ماریان روباه هستند، پرنس جان شیر و جان کوچولو خرس است). دیزنی درست قبل از تعطیل شدن تولید فیلم ها در سراسر جهان به دلیل بیماری کووید 19، کارلوس لوپز استرادا را به نام کارگردان و کاری گرانلوند را به نام نویسنده این فیلم بیان نمود. به گفته THR، این اقتباس شخصیت ها را در نقش حیوان به نمایش می گذارد و این فیلم در دیزنی پلاس اکران خواهد شد، هر چند هنوز در مراحل ابتدایی تولید است.

13. لیلو و استیچ (Lilo and Stitch)

در سال 2020 اعلام شد که لیلو و استیچ یک لایو اکشن خواهد داشت. جان ام. چو قرار است کارگردانی فیلم را بر عهده داشته باشد، اما حضور هیچ بازیگری در آن اعلام نشده است. چو قرار است پس از آن در مجموعه ای از دیزنی پلاس با نام ویلو، کار کند.

14. اسپین آف علاالدین: شاهزاده آندرس (Aladdin Spinoff: Prince Anders)

شاهزاده آندرس اولین اسپین آف دیزنی از یک بازسازی لایو اکشن است که ماجرای بیلی مگنوسن در نقش شاهزاده آندرس را روایت می کند. جردن دان و مایکل کوامه قرار است فیلم نامه این اثر را بنویسند و تهیه کنندگان اصلی علاالدین هم در آن حضور دارند.

15. دنباله کرولا (Cruella Sequel)

پیش بینی می گردد کارگردان کریگ گیلسپی و فیلم نامه نویس تونی مک نامارا که در قسمت اول با هم کار کرده اند در این قسمت هم با هم باشند. هیچ خبر موثقی مبنی بر بازگشت اما استون وجود ندارد، اگرچه با توجه به ماهیت فیلم اول منطقی است که او دوباره در نقش کرولا بازی کند.

هم چنین حدبیشتر 10 فیلم لایو اکشن بدون نام دیگر هم برای اکران احتمالی تا سال 2023 وجود دارد.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "15 فیلم لایو اکشن دیزنی که بعد از کروئلا پخش خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 فیلم لایو اکشن دیزنی که بعد از کروئلا پخش خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید