عضویت رایگان کاربران و خریداران نمایشگاه مجازی کتاب در کتابخانه ها

به گزارش وبلاگ فوتوسل ، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان غربی در گفت وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران به شیوع بیماری کرونا و احتیاج جامعه به بحث کتاب و کتابخوانی اشاره و بیان نمود: در این شرایط برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب ضروری و ضروری است زیرا با این کار علاوه بر اینکه تازه های نشر در اختیار مردم قرار خواهد گرفت انجام آن در راستای حمایت از ناشران و نویسندگان نیز اهمیت دارد.

عضویت رایگان کاربران و خریداران نمایشگاه مجازی کتاب در کتابخانه ها

وی ادامه داد: نمایشگاه مجازی کتاب به عنوان یک رویداد فرهنگی مجازی، اقدامی نوآورانه به شمار می آید که استان آذربایجان غربی به عنوان دومین استان در امسال میزبان آن است.

معصومی با اشاره به رویکرد امسال نمایشگاه اعلام کرد: در تلاشیم با یاری سایر نهادهای متولی استان، این نمایشگاه را به مهمترین رویداد فرهنگی آذربایجان غربی در دی ماه تبدیل کنیم. در این زمینه قرار است در نهاد کتابخانه های عمومی تمام کاربران، خریداران و بازدیدنمایندگان نمایشگاه مجازی کتاب، به صورت رایگان عضو کتابخانه ها شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان غربی در ادامه عنوان نمود: با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حال فراهم کردن شرایط این کار هستیم و در کنار آن نیز تبلیغات و اطلاع رسانی برای نمایشگاه را دنبال خواهیم کرد. بعلاوه ترویج و تشویق مردم به خرید از نمایشگاه مجازی کتاب را در قالب اطلاع رسانی در کتابخانه ها و محیط های مرتبط پی می گیریم؛ به واقع در تلاشیم این رویداد با استقبال گسترده مردم روبه رو گردد و خوشبختانه رسانه های استانی نیز در این زمینه اطلاع رسانی نموده اند.

وی بعلاوه به اختصاص رایانه در بعضی کتابخانه ها برای خرید از نمایشگاه های مجازی اطلاع داد و یادآورشد شد: در تعدادی از کتابخانه ها به خصوص کتابخانه های اصلی شهرستان این امکان را برای اعضای کتابخانه ها در نظر گرفته ایم تا بتوانند کتاب های مورد احتیاج خود را با یاری کتابدار جست وجو و خریداری کند.

معصومی با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه های مجازی کتاب تاکید نمود: با توجه به اینکه در نمایشگاه های فیزیکی امکان حضور قشر گسترده ای از مردم وجود ندارد، نمایشگاه های مجازی در توسعه عدالت فرهنگی در میان مردم استان های مختلف نقش به سزایی دارد.

وی در انتها گفت: البته یکی از شروط اصلی این موضوع این است که صدا و سیما مثل نمایشگاه های فیزیکی که ساعتی را به صورت زنده به نمایشگاه اختصاص می دهد، بخشی از برنامه های خود را به پخش زنده و معرفی نمایشگاه مجازی کتاب اختصاص دهد تا مردم بیشتری در جریان برگزاری آن قرار گیرند.

هفدهمین نمایشگاه کتاب استان آذربایجان غربی(نمایشگاه مجازی کتاب) تا چهاردهم دی ماه 1400 ادامه دارد. علاقه مندان این استان برای بازدید و خرید کتاب می توانند به ketab.ir مراجعه نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "عضویت رایگان کاربران و خریداران نمایشگاه مجازی کتاب در کتابخانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضویت رایگان کاربران و خریداران نمایشگاه مجازی کتاب در کتابخانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید