پیشگیری از ریزش مو ناشی از استرس

به گزارش وبلاگ فوتوسل، عوامل مختلفی می توانند منجر به ریزش موها شوند مانند شرایط آب و هوا، تغذیه، عدم تعادل هورمونی، عوامل ارثی و غیره. ولی، یکی از شایع ترین علل ریزش موها استرس است. آلوپسی هم منجر به ریزش موها می گردد؛

پیشگیری از ریزش مو ناشی از استرس

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

عوامل مختلفی می توانند منجر به ریزش موها شوند مانند شرایط آب و هوا، تغذیه، عدم تعادل هورمونی، عوامل ارثی و غیره. ولی، یکی از شایع ترین علل ریزش موها استرس است. آلوپسی هم منجر به ریزش موها می گردد؛ ولی، مسائل مرتبط با محیط و استرس هم ممکن است عامل ریزش موها باشند. استرس و سلامت ارتباط تنگانگی با هم دارند و ریزش موها یکی از عوارض جانبی استرس بیش از حد می تواند باشد. افزایش بیشتر از حد سطح استرس منجر به تضعیف فولیکول های موها می گردد و بعد از آن است که رشد موها متوقف می گردد.

اگر تحت دوره استرس زا بوده اید، ممکن است بعد از چند ماه با ریزش موها روبرو شوید. حوادث تروماتیک چه فیزیکی و چه روانی ممکن است دلیل پشت آن باشند. چنین حوادثی می توانند منجر به بروز بیماری هایی مانند آلوپسی شوند. آلوپسی می تواند کل سر را آلوده کند و حتی منجر به ریزش موهای بدن هم بگردد. میزان ریزش موها به خاطر حوادث تروماتیک می تواند کاملاً خطرناک باشد و بعضی اوقات حتی به هزاران شاخه مو در روز می رسد.

استفاده از محصولات تقویت نماینده مو مانند روغن نارگیل، روغن خردل و روغن کرچک می توانند به جلوگیری از ریزش موها یاری نمایند. این ترکیبات را به میزان مساوی مخلوط کنید و روی پوست سر بمالید. اجازه دهید شب روی موها باقی بماند و صبح روز بعد موها را با بشویید. در حدود 6 ماه زمان ضروری است تا بدن بتواند رشد طبیعی موها را بازگرداند.

در موارد شدید ریزش موها بهتر است همواره با پزشک متخصص مشورت کنید. در رابطه با زنان، چرخه قاعدگی، بارداری و یائسگی هم می توانند در ریزش موها دخیل باشند. پزشک ممکن است در کنار بیوپسی و معاینات فیزیکی دیگر آزمایش خون هم برای تشخیص دلیل ریزش موها انجام دهد.

روش های درمان در دسترس به نوع موها و شدت ریزش موها بستگی دارد. به علاوه، مدیتیشن می تواند یاری زیادی به کاهش مشکل ریزش موها کند. روزانه یک ربع تا یک ساعت سعی کنید مدیتیشن انجام دهید. استفاده از رژیم غذایی مناسب و سالم و کنترل استرس را هم از قلم نیاندازید که مطمئناً تأثیر بسزایی خواهند داشت.

منبع: راسخون

به "پیشگیری از ریزش مو ناشی از استرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشگیری از ریزش مو ناشی از استرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید