پروژه های محیط زیستی در راستای تکمیل زنجیره ارزش اجرا می شوند

به گزارش وبلاگ فوتوسل، خبرگزاری خبرنگاران-مدیرعامل شرکت ملی منطقه ها نفتخیز جنوب گفت: پروژه های محیط زیستی در این شرکت در راستای تکمیل زنجیره ارزش اجرا می شوند.

پروژه های محیط زیستی در راستای تکمیل زنجیره ارزش اجرا می شوند

به گزارش خبرگزاری وبلاگ فوتوسل از اهواز، مهندس علیرضا دانشی در مراسم رونمایی از پروژه های جمع آوری گازهای مشعل در واحد های بهره برداری مارون6، مارون 3 و منصوری با تشریح اولویت های محیط زیستی این شرکت گفت: پروژه ای که امروز افتتاح شد یکی از پروژه های با ارزش محیط زیستی است که انجام چنین پروژه هایی باید از دیرباز انجام می گرفت هرچند شرکت ملی منطقه ها نفتخیز جنوب پروژه های متعددی را در این حوزه انجام داده است.

وی اضافه نمود: بیش از 80 درصد گازهای مشعل جمع آوری شده است و کوشش ما در حال حاضر برای جمع آوری گازهای مشعل به جای مانده است.

مهندس دانشی بیان داشت: در فصل نو مدیریت شرکت ملی منطقه ها نفتخیز جنوب چه در حوزه مالی و چه در حوزه محیط زیستی، کوشش های ما در جهت تکمیل زنجیره ارزش خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی منطقه ها نفتخیز جنوب ادامه داد: با ویژگی هایی که صنعت نفت دارد تحریم و نبود سرمایه نباید مانعی برای انجام چنین پروژه هایی باشند و می توان با ابتکار عمل و مدیریت صحیح شرایط فعلی را بهبود بخشید.

وی با اشاره به ضرورت وجود مشعل گفت: وجود مشعل برای تاسیسات نفت و گاز اجتناب ناپذیر است و برای اطمینان از عملکرد یک سیستم فنی، خصوصاً در زمان تعمیرات اساسی و قطع برق لازم است اما باید برای همین موارد هم فکر و ایده نو داشت.

مهندس دانشی به پروژه های دیگر برای جمع آوری گازهای همراه اشاره نمود و اضافه نمود: در منطقه گچساران و منطقه آغاجاری 600 میلیون فوت مکعب گاز در روز به وسیله پالایشگاه بیدبلند جمع آوری می گردد و در کارون و بخشی از مارون نیز برای جمع آوری 250 میلیون فوت مکعب گاز در روز پروژه داریم.

وی در انتها گفت: مزیت مهم این طرح ها این است که علاوه بر جمع آوری گازهای همراه، صرفه مالی و سودآوری برای کشور نیز دارد و همکاران ما بایستی برای حلقه های تکمیلی برنامه ریزی نمایند تا بتوانیم صنعت نفت پاکی را در آینده ببینیم.

انتها پیغام./

منبع: خبرگزاری آریا

به "پروژه های محیط زیستی در راستای تکمیل زنجیره ارزش اجرا می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه های محیط زیستی در راستای تکمیل زنجیره ارزش اجرا می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید