آغاز ششمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر با رویکرد اقتصاد مقاومتی

به گزارش وبلاگ فوتوسل، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، آغاز ششمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر با رویکرد اقتصاد مقاومتی صورت پذیرفت.

آغاز ششمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر با رویکرد اقتصاد مقاومتی

روح الله حسین زاده گفت: معاونت صنایع دستی می تواند به عنوان مویرگی ترین فرآیند کسب و کار در حوزه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نقش ایفا نماید.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی اضافه نمود: جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر مجال تجلی جلوه درهم تنیده فرهنگ و پیشه بوده و زمینه ای است برای به نمایش درآمدن نگاه هنرمندانه و مهارت افرادی که ساخت را مشغله خود نموده اند و با خلق آثار این روایت را برای دیگران بازگو می نمایند.

او توضیح داد: صنایع دستی باید تا منازل مردم برود و بر روی میز آنها قرار بگیرد، بعلاوه در ادارات، ساختمان ها و صنوف مختلف نیز بکار برده گردد. در حقیقت صنایع دستی باید نه به عنوان پیوست بلکه به عنوان جزئی از صنعت بحساب بیاید و این یکی از ارزش اضافه نموده های صنایع دستی است.

حسین زاده اعلام کرد: شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی به عنوان بازوی اجرایی معاونت صنایع دستی کار جشنواره فجر صنایع دستی و هنرهای سنتی را انجام می دهد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی از ارسال بیش از 350 اثر فاخر صنایع دستی به ششمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر اطلاع داد و اضافه نمود: این آثار فاخر از هنرمندان سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و حدود 170 اثر منتخب برای نمایش در جشنواره انتخاب شده است.

او ادامه داد: در این جشنواره به شش هنرمند برگزیده نشان سرو سیمین ویژه جشنواره فجر صنایع دستی و به شش هنرمند برگزیده دیگر دیپلم افتخار اعطا می گردد. در این دوره بعلاوه از 14 فرزند ادامه دهنده راه پدران و مادران هنرمند و فعال در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی در قالب رویش دوباره سرو تجلیل می گردد.

حسین زاده گفت: صنایع دستی ایران فاخر و در جهان بی نظیر است. در پی این هستیم تا صنایع دستی در خانواده ها ادامه پیدا کند و به نسل های آینده منتقل گردد. باید بر روی موضوعات بازآموزی، تجاری سازی و بروزرسانی صنایع دستی کار کنیم، این موضوعات می تواند در خانواده ها بوجود آید.

معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان متولی برگزاری و شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی به عنوان بازوی اجرایی وزارتخانه مجری برگزاری ششمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر است.

منبع: همگردی

به "آغاز ششمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر با رویکرد اقتصاد مقاومتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز ششمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر با رویکرد اقتصاد مقاومتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید