سیاست های غرب در خاورمیانه منجر به ایجاد بحران پناهجویان شد

به گزارش وبلاگ فوتوسل به نقل از اردو پوینت، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز شنبه طی سخنانی ادعای یاری مسکو به سازماندهی بحرانی را که صدها مهاجر از خاورمیانه را در مرز بلاروس و لهستان گرفتار نموده است، رد کرد.

سیاست های غرب در خاورمیانه منجر به ایجاد بحران پناهجویان شد

بر اساس این گزارش، پوتین با مقصر دانستن سیاست های غرب در خاورمیانه در ایجاد بحران کنونی مهاجرت از کشورها، منطقه به سمت بلاروس به ادعاهای لهستان و دیگران مبنی بر همکاری روسیه با بلاروس برای فرستادن مهاجران به مرزهای اتحادیه اروپا پاسخ داد.

وی در مصاحبه ای با تلویزیون دولتی روسیه که امروز پخش شد گفت: می خواهم همه بدانند. ما کاری به آنها (بلاروس) نداریم.

پوتین در عین حال تاکید نمود که رهبران اروپایی برای حل بحران باید با الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس تبادل نظر نمایند و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان آمادگی خود را برای این اقدام اعلام نموده است.

رئیس جمهور روسیه خطر نشان کرد: نباید فراموش کنیم که این بحران های فعلی مربوط به مهاجران از کجا آمده است… خود کشورهای غربی، از جمله کشورهای اروپایی (باعث آن هستند).

گفتنی است، دولت بلاروس می گوید حدود 2000 نفر از جمله زنان باردار و بچه ها در کمپ پناهجویان واقع در این کشور حضور دارند. از سوی دیگر، لهستان مدعی شده که بین 3 الی 4 هزار مهاجر در مرزمیان بلاروس و لهستان حضور دارند که هر روز تعداد بیشتری از آنها وارد منطقه مرز می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سیاست های غرب در خاورمیانه منجر به ایجاد بحران پناهجویان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست های غرب در خاورمیانه منجر به ایجاد بحران پناهجویان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید