روسیه: امیدی برای حفظ پیمان آسمان های باز باقی نمانده است

به گزارش وبلاگ فوتوسل، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: امید و شانس زیادی برای حفظ پیمان آسمان های باز باقی نمانده است.

روسیه: امیدی برای حفظ پیمان آسمان های باز باقی نمانده است

از مسکو ، ریابکوف روز سه شنبه درباره حفظ پیمان آسمان های باز گفت: شانس برای حفظ این پیمان کم است، دولت آمریکا و متحدان این کشور فرصت زیادی را در این مورد و حل و فصل مساله بدون سر و صدای بی مورد، هدر دادند.

وی ادامه داد: ایالات متحده آمریکا و متحدان این کشور هنوز فرصت برای تجدیدنظر در موضع خود در قبال پیمان آسمان های باز دارند اما بسیار بعید بنظر می رسد که واشنگتن از چنین فرصتی استفاده کند.

پیمان آسمان های باز، توافقنامه ای بین 34 کشور جهان است که سال 2002میلادی به امضا رسید و به اجازه پرواز هواپیماهای تجسسی بر فراز مناطق کشورهای عضو این معاهده ارتباط دارد. این پیمان، یکی از بزرگ ترین تلاش های بین المللی برای هرچه شفاف تر کردن فعالیت های نظامی است.

آمریکا سال گذشته از پیمان آسمان های باز خارج شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه 21 اردیبهشت ماه طرح قانونی خروج این کشور از پیمان آسمان های باز را به مجلس دومای روسیه ارائه کرد.

روز گذشته کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه از این طرح قانونی حمایت کرد.

آمریکا اقدامات زیانبار در روابط با روسیه را متوقف کند

ریابکوف در ادامه مصاحبه با تاس گفت که طرف روسی امیدوار است آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار آینده با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، بر آمادگی واشنگتن برای توقف اقدامات تنش زا در روابط دوجانبه تاکید و عرصه های معینی را برای تعمیق روابط و گفت و گوها اعلام کند.

وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا توافق کرده اند هفته آینده در حاشیه نشست شورای شمالگان در ریکیاویک دیدار کنند.

این وزارتخانه افزود دو طرف توافق کردند گفتگوهای جداگانه ای در حاشیه نشست وزرای شورای شمالگان در بیستم ماه مه (30 اردیبهشت) انجام دهند.

ریابکوف با بیان اینکه در نشست وزیران شورای شمالگان، زمان محدود است، اظهار کرد: من معتقدم که وزیران خارجه روسیه و آمریکا درخصوص همه موضوعات دستور کار روابط دو کشور شامل موضوعات دوجانبه و بین المللی گفت و گو می کنند.

روابط روسیه و آمریکا تیره است و واشنگتن بیش از100 بسته تحریم های اقتصادی و اقتصادی در مورد مسکو وضع کرده است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "روسیه: امیدی برای حفظ پیمان آسمان های باز باقی نمانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: امیدی برای حفظ پیمان آسمان های باز باقی نمانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید