جنجال کرونا در غرب؛ فرانسه اولویت آمریکا برای واکسن را رد کرد

به گزارش وبلاگ فوتوسل به نقل از رویترز، فرانسه اولویت نخست آمریکا در دریافت واکسن کرونا را رد کرد.

جنجال کرونا در غرب؛ فرانسه اولویت آمریکا برای واکسن را رد کرد

در این ارتباط ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه اعلام نموده است که واکسن کووید -19 باید کالایی عمومی برای تمام دنیا باشد و دسترسی برابر همه کشورهای دنیا به چنین واکسنی موضوعی بدیهی است.

این اظهارات نخست وزیر فرانسه پس از آن اعلام می گردد که شرکت دارو سازی چند ملیتی سانوفی در فرانسه روز چهارشنبه به وسیله پل هادسون، مدیر عامل خود اعلام نموده بود که واکسن احتاقتصادی کرونا پس از فراوری زودتر از دیگر کشورها در ایالات متحده توزیع می گردد زیرا مقامات آمریکایی سرمایه گذاری اقتصادی خوبی برای حمایت از تحقیقات علمی در این شرکت داروسازی انجام داده اند.

با این حال پس از اعتراضات علیه سخنان مدیرعامل شرکت دارو سازی چند ملیتی سانوفی، این شرکت اعلام نمود اگر اتحادیه اروپا در پروژه فراوری واکسن کووید 19 مشارکت مؤثر داشته باشد از اولویت بخشی به توزیع اولیه واکسن در ایالات متحده صرف نظر خواهد نمود.

مواضع شرکت داروسازی مذکور حتی با واکنش منفی دولت فرانسه روبرو شد؛ به نحوی که آنی یس پانیه-روناشه معاون وزیر اقتصاد فرانسه روز پنجشنه تصمیم شرکت سانوفی برای اولویت بخشی به توزیع زودهنگام واکسن فراوریی در آمریکا را غیرقابل قبول خواند و تاکید نمود که فوراً برای طرح این موضوع با مسئولان شرکت تماس خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جنجال کرونا در غرب؛ فرانسه اولویت آمریکا برای واکسن را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنجال کرونا در غرب؛ فرانسه اولویت آمریکا برای واکسن را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید