تسهیلات کم بهره تا سقف 2 میلیارد تومان به تعاونی ها داده می گردد

به گزارش وبلاگ فوتوسل، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خرمشهر از پرداخت تسهیلات کم بهره به شرکت های تعاونی فعال تا سقف 20 میلیارد ریال اطلاع داد.

تسهیلات کم بهره تا سقف 2 میلیارد تومان به تعاونی ها داده می گردد

به گزارش خبرنگار ، هاشم خنفری رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خرمشهر در گفت و گو با وبلاگ فوتوسل، گفت :تسهیلاتی خارج از بخش تعریف شده برای بخش تعاون این شهرستان در نظر گرفته شده است که در قالب آن به هر شرکت تعاونی که می تواند برای هر نفر که اشتغال ایجاد کند 100 میلیون تومان تسهیلات اختصاص می یابند.

او اضافه نمود: در صورتی که شرکت تعاونی 20 نفر عضو داشته باشد، سقف تسهیلات تا 20 میلیارد ریال خواهد بود و در این مورد اولویت با اشتغال بانوان است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خرمشهر به برشماری شرایط این تسهیلات پرداخت و گفت: سود این تسهیلات 4 درصد و مدت بازپرداخت 5 ساله است و بعلاوه بر اساس اندازه تسهیلات دریافتی، مبلغ بازپرداخت مشخص می گردد و مدت تنفس 6 ماهه هم دارد.

او در ادامه به بحث اعطای تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت و بیان نمود: 16 میلیارد ریال سهم تسهیلات اشتغال خانگی در شهرستان خرمشهر اختصاص یافته است و زنان اولویت دریافت تسهیلات اشتغال خانگی را دارند.

خنفری از دستگاه های اجرایی درخواست کرد که در بخش مشاغل خانگی اولویت در مرحله نخست به زنان و بعلاوه افراد توانمند که طرحشان توجیه مالی دارد و بتوانند ضمانت لازم را ارائه نمایند، داده گردد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خرمشهر به انجام تمام مراحل ثبت درخواست وام به صورت الکترونیکی تاکید نمود و اضافه نمود: نوع طرح اشتغال زایی در فرم قید می گردد و تمام مراحل به صورت الکترونیکی است و هیچ نامه ای به صورت دستی آنالیز نمی گردد.

خنفری به تشریح فرایند آنالیز طرح ها پرداخت و بیان نمود: طرح های اشتغال خانگی پس از آنالیز و تایید به وسیله دستگاه مربوطه به وسیله سامانه به اداره کل آن ارگان ارسال شده و پس از تایید شدن از سوی استان، طرح خود به خود در سامانه دبیرخانه اشتغال که متولی آن اداره کار است ثبت می گردد و در آنجا طرح های ارسالی از سوی دستگاه های اجرایی مختلف جمع بندی می شوند.

انتهای پیغام /ه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تسهیلات کم بهره تا سقف 2 میلیارد تومان به تعاونی ها داده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات کم بهره تا سقف 2 میلیارد تومان به تعاونی ها داده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید