4 خاصیت شگفت انگیز کشمش

به گزارش وبلاگ فوتوسل، کشمش سرشار از مواد مغذی و ویتامین های زیادی است که برای باز کردن فکر انسان ها و افزایش تمرکز توصیه می گردد؛ پیشنهاد می کنیم حتی اگر در منزل خود کشمش ندارید به مغازه بروید و آن را تهیه کنید تا با مصرفش همیشه سلامت ایمنی بدنتان حفظ گردد.

4 خاصیت شگفت انگیز کشمش

به گزارش صدا و سیما، کشمش سرشار از مواد مغذی و ویتامین های زیادی است که برای باز کردن فکر انسان ها و افزایش تمرکز توصیه می گردد.

لازم به ذکر است که کلسیم موجود در کشمش به تقویت استخوان ها و سلامت آن ها یاری زیادی می نماید؛ بنابراین توصیه ما به شما این است که حتی اگر در منزل خود کشمش ندارید به مغازه بروید و آن را تهیه کنید تا با مصرفش همیشه سلامت ایمنی بدنتان حفظ گردد.

کشمش به انواع مویز، تیفی، زرد، آفتابی و سبز قلمی تقسیم بندی می گردد که هر کدام خواص جداگانه خود را دارد.

ارزش غذایی هر 100 گرم کشمش 295 کالری، 23 درصد پتاسیم، 26 درصد کربوهیدرات، 9 درصد ویتامین سی، 7 درصد منیزیم، 10 درصد ویتامین B 12، 28 درصد فیبر، 5 درصد پروتئین و 2 درصد کلسیم است.

این نکته را حتما به یاد داشته باشید که مصرف چند عدد کشمش در طول روز به تقویت حافظه، افزایش تمرکز، خواب راحت و پیشگیری از آلزایمر یاری می نماید.در پایین با 4 خاصیت شگفت انگیز کشمش آشنا می شویم.

آنتی اکسیدان موجود در کشمش

آنتی اکسیدان ها نقش تقویت و سلامت سلول های بدن را بر عهده دارند و کشمش ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند به همین دلیل مصرف روزانه چند عدد کشمش به پیشگیری از ابتلای افراد به انواع سرطان یاری خواهد نمود. بعلاوه در صورت استفاده کشمش سلول های بدنی شما همیشه تقویت خواهند شد.

کاهش فشار خون

فشار خون معضل اصلی این روز های بعضی افراد است که به دلیل تغذیه نامناسب بالا و پایین می رود و از آنجا که پتاسیم یک منبع قوی برای کاهش فشار خون افراد به شمار میرود و این ماده در کشمش به خوبی دیده می گردد؛ بنابراین اگر قصد کاهش فشار خون را دارید حتما به مصرف کشمش اقدام کنید تا بتوانید سیستم ایمنی قوی داشته باشید.

کاهش استرس

می توان گفت که استرس و اضطراب این روز ها مزاحم همه افراد در زندگی خصوصی و اجتماعی شده است و بعضی از آن ها برای کنترل سطح استرس به مصرف قرص اقدام می نمایند و بعضی دیگر به مراکز درمانی مراجعه می نمایند تا شاید بتوانند با یاری مشاوران و متخصصان روانشناسی معضل استرس را در افراد کم نمایند یا به نابودی کامل آن بپردازند، اما این نکته را مدنظر داشته باشید که مصرف روزانه چند عدد کشمش به کاهش این مزاحم یاری خواهد نمود.

تقویت چشم ها

تا امروز وقتی صحبت از تقویت چشم ها می شد همه ما به یاد هویج می افتادیم، اما کشمش به عنوان یک منبع قوی می تواند تقویت چشم های شما را به همراه داشته باشد و باعث جلوگیری از ابتلا به تنبلی چشم گردد؛ بنابراین برترین گزینه این است که مصرف روزانه کشمش را در فهرست برنامه غذایی خود قرار دهید تا بتوانید سلامت چشم های خود را همیشه حفظ کنید.

منبع: فرارو

به "4 خاصیت شگفت انگیز کشمش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 خاصیت شگفت انگیز کشمش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید