چهار ماده غذایی موثر در پیشگیری از ابتلاء به سکته مغزی

به گزارش وبلاگ فوتوسل، خبرگزاری خبرنگاران- محققان علوم پزشکی می گویند با مصرف برخی مواد غذایی تعیین، می توان از ابتلا به سکته مغزی جلوگیری کرد.

چهار ماده غذایی موثر در پیشگیری از ابتلاء به سکته مغزی

به گزارش خبرگزاری وبلاگ فوتوسل، محققان علوم پزشکی می گویند با مصرف برخی مواد غذایی معین، می توان از ابتلا به سکته مغزی جلوگیری کرد.

به مناسبت روز جهانی سکته مغزی، چهار ماده غذایی زیر به عنوان منبع ترکیبات سالم، شامل فیبر، ویتامین و مواد معدنی آنتی اکسیدان معرفی می شوند:

اسفناج:

هر یکصد گرم از این ماده غذایی، و سبزی دلپذیر، شامل 23 کیلوکالری انرژی است؛ و حدود 92 گرم آب، دو گرم پروتئین، چهار گرم کربوهیدرات و دو گرم فیبر است.

همچنین اسفناج، کانی های متعددی دارد که از جمله می توان به منیزیوم، منگنز، آهن، مس، پتاسیم، کلسیم، روی، فسفر و سلنیوم اشاره کرد. ویتامین های کا، آف، ب 9، سی، ب 2، ای، ب شش، ب یک، ب سه و ب پنج در این ماده غذایی وجود دارد.

گوجه فرنگی:

هر 180 گرم از این ماده مغذی، که معادل یک فنجان گوجه فرنگی است، با 32 کیلوکالری انرژی، حاوی 170 گرم آب، حدود یک و نیم گرم پروتئین، هفت گرم کربوهیدرات، نیم گرم چربی، دو گرم فیبر و چهار گرم قند است.

مس، پتاسیم، منیزیوم، منگنز، پتاسیم، آهن و روی از جمله مواد معدنی موجود در گوجه فرنگی اند و ویتامین های سی، کا، آ، ب شش، ب نه، ب سه، ای، ب یک، ب پنج و ب دو نیز در این ماده غذایی یافت می شود.

سیب زمینی شیرین:

هر یکصد گرم از این ماده غذایی، 90 کالری انرژی دارد و شامل 75 گرم آب، 2 گرم پروتئین، 20 گرم کربوهیدرات، کمتر از نیم گرم چربی، سه گرم فیبر و حدود شش گرم قند است.

همچنین ویتامین های آ، سی، ب پنج، ب شش، ب سه، ب یک، ب دو و ب نه نیز در این ماده غذایی وجود دارند.

کلم:

هر یکصد گرم از این ماده مغذی، 25 کیلوکالری انرژی دارد و شامل 92 گرم آب، یک گرم پروتئین، شش گرم کربوهیدرات و دو و نیم گرم فیبر است.

همچنین مواد معدنی منگنز، پتاسیم، کلسیم، منیزیوم، آهن، فسفر، روی و مس و همچنین ویتامین های کا، سی، ب شش، ب نه، ب یک، ب پنج، و ب دو در این ماده مغذی وجود دارند.

با مصرف این مواد غذایی، می توان به کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی امیدوارتر شد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "چهار ماده غذایی موثر در پیشگیری از ابتلاء به سکته مغزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار ماده غذایی موثر در پیشگیری از ابتلاء به سکته مغزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید