مهلت سه ماهه به مالیات دهندگان داده می گردد

به گزارش وبلاگ فوتوسل، حسن روحانی، امروز پس از جلسه مشترک ستاد مالی دولت و نمایندگان فعالان مالی با اشاره به موضوعات مطرح شده در این نشست گفت: در جلسه امروز موضوعات مالی و اینکه موضوع کرونا در شرایط کسب و کار آنها تاثیرگذار بوده مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

مهلت سه ماهه به مالیات دهندگان داده می گردد

او تاکید نمود: اولا تصمیم جمع بر این بود و بر این تاکید نمودیم که باید شرایط مالی، فرایند مالی، تعامل مردم و فعالیت مالی ادامه یابد. به رغم اینکه ما با کرونا روبرو هستیم و پروتکل هایی را از نظر بهداشتی باید مورد توجه قرار دهیم، باید فعالیت مالی عادی باشد و نگذاریم در زمینه فعالیت مالی مسئله ای ایجاد گردد.

به گفته رئیس جمهور، در بخش مالیات هم تصمیات خوبی اتخاذ شده که برای پرداخت مالیات فرصت سه ماهه به آن ها داده گردد و درباره مقرراتی که راجع به مالیات است، تصمیم گیری شد.

مهم ترین نکات کلیدی صحبت های حسن روحانی را در ادامه می خوانید:

  • ما چیزی به نام قرنطینه نداریم اصلا اینکه شایع شده در تهران یا بعضی شهرها بعضی فروشگاه ها و بعضی مشاغل قرنطینه هستند، اصلا چنین چیزی وجود ندارد. نه امروز قرنطینه است، نه ایام نوروز، نه بعد و قبلش و همه در کسب و کار و فعالیت خود آزادند.
  • کوشش ما این است فعالیت مالی وخدمات دولت به گونه ای باشد مردم بیشتر در خانه بمانند و یا اگر اقدامی انجام می گردد در چهارچوب پروتکل بهداشتی باشد.
  • نسبت به اینکه کاری تعطیل گردد، روز و ساعتی تعطیل گردد، کسب خاصی مورد محدودیت قرار بگیرد، مرجع آن فقط ستاد ملی در تهران است استان ها به هیچ عنوان حق تصمیم گیری ندارند نه استانداران نه بخش های بهداشتی.
  • مردم مطمئن باشند کالای مورد احتیاج آنها اعم از کالاهای مربوط به مسائل بهداشتی و درمانی یا کالاهای مصرفی و روزمره تامین خواهد شد.
  • ذخایر ما به اندازه کافی وجود دارد و هم خریدهای لازم صورت گرفته و بنادر ما پر از کالا است و اگر احتیاج به ثبت سفارش جدیدباشد، بانک مرکزی ارز لازم آن را تامین نموده و بعد هم تامین خواهد نمود.
  • با کشورهای همسایه برای رفت و آمد در حال مذاکره هستیم، مخصوصا برای نقل و انتقال کالا در مرزها که با پروتکل های بهداشتی که مورد توافق ما قرار می گیرد و در چارچوب و مدنظر سازمان بهداشت جهانی در حال اجرا است وزارت خارجه هم در این زمینه فعال است.
  • در بخش مالیات هم تصمیات خوبی اتخاذ شده که برای پرداخت مالیات فرصت سه ماهه به آنها داده گردد و مقرراتی که راجع به مالیات است، تصمیم گیری شد که شاید فردا اعلام کنیم، چون بعضی موارد را باید فردا در ستاد ملی مطرح و در مورد آن تصمیم گیری کنیم.
  • در مورد چک هایی که احتمالا در این سه ماه به دلیل شرایط کسب و کارها برگشت می خورد از نظر حقوقی -افرادی که بدهکار هستند بعدا باید بدهی خود را پرداخت نمایند؛ تصمیمی اتخاذ نکردیم، اما محدودیت های بانکی که برای صاحبان چک ها وجود داشت، به طور کلی برای همه کسب و کارها در این سه ماه برداشته شد.
  • برداشتن محدودیت های بانکی برای چک های برگشتی شامل همه کسب و کارها می گردد و خدمات بانکی برای آنها متوقف نخواهد شد.
  • در این جلسه تصمیم گرفته شد به مردم در زمینه آب، برق، گاز و عوارض شهرداری و بدهکاری هایی که در این سه ماه خواهند داشت را به تعویق بیندازند و این مهلت هم داده شد.
  • 4 بسته حمایتی دولت برای خانوارهای کم درآمد پرداخت می گردد.
  • نخستین بسته حمایتی در این هفته یعنی تا قبل از خاتمه سال پرداخت می گردد.سه بسته حمایتی دیگر نیز در ماه های بهار 99 پرداخت خواهد شد که مبالغی از 200 تا 600 هزار تومان را شامل می گردد و به شکل تفصیلی از سوی سازمان برنامه و بودجه و وزارت رفاه بیان می گردد.
  • برای 4 میلیون خانواری که دچار مشکل بودند غیر از 3 میلیونی که گفته شد که متاثر از این شرایط هستند میان یک میلیون تا 2 میلیون وام با بهره بسیار کم و نازل 4 درصدی دریافت می نمایند که بتدریج از یارانه ای که به آنها پداخت می گردد کسر خواهد شد و 8 درصد دیگر را دولت به بانک ها پرداخت خواهد نمود.
منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "مهلت سه ماهه به مالیات دهندگان داده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت سه ماهه به مالیات دهندگان داده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید