محسن تنابنده مهمان این هفته برنامه همرفیق

به گزارش وبلاگ فوتوسل، محسن تنابنده مهمان قسمت چهارم برنامه هم رفیق است. مهمانان در قسمت های گذشته برنامه همرفیق نوید محمدزاده، هوتن صبور، پژمان جمشیدی و فاطمه معتمدآریا به همراه بهترین دوست یا به عبارتی رفیق هایشان بوده اند.

محسن تنابنده مهمان این هفته برنامه همرفیق

وبلاگ فوتوسل| محسن تنابنده بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر قرار است، مهمان پنجمین برنامه همرفیق در روز پنجشنبه 18 دی ماه باشد. او همراه با بهترین رفیق خود در این برنامه حضور دارد. همرفیق به کارگردانی و اجرای شهاب حسینی و تهیه کنندگی حسن خدادادی ساخته شده که هرهفته در روز پنجشنبه ساعت 21 شب به صورت اختصاصی از پلتفرم نماوا پخش می گردد.

به گزارش وبلاگ فوتوسل، محور اصلی برنامه همرفیق درباره رفاقت و دوستی است و موضوع بیشتر گفت و گوی بین میزبان و مهمانان نیز در رابطه با رفاقت است. به واسطه این موضوع، مهمان برنامه می بایست بهترین دوست خود را نیز دعوت کند. او از اواسط برنامه به آن ها اضافه شده و این مصاحبه به صورت سه نفره ادامه خواهد یافت.

همچنین، مهمان اصلی به همراه خود یک هدیه یا یادگاری می آورد تا در حین اجرای برنامه به بهترین دوست خود که در کنارش نهاده شده است اهدا کند و رفیق خود را شاد کند. از طرف حامی اقتصادی برنامه نیز به هردوی مهمان ها و همچنین، یکی از تماشاگران برنامه هدایایی اهدا می گردد.

البته، در انتهای همرفیق به دو مهمان برنامه نیز هدایایی نظیر تندیس هم رفیق که به شمایل دست دادن است به همراه انگشتر هایی که نام رفیق روی آن هاست، توسط شهاب حسینی مجری این برنامه به آن دو اهدا می گردد.

گروه موسیقی بمرانی نیز در قسمت های مختلف برنامه همرفیق حضور دارند. این گروه در تمام دقایق برنامه در گوشه ای از استودیو حاضر هستند و در شروع و خاتمه برنامه و نیز در لحظات خاصی همچون، لحظه ورود مهمان اصلی یا بهترین دوست او به اجرای موسیقی زنده می پردازند.

در قسمت های گذشته برنامه همرفیق مهمانانی نظیر نوید محمدزاده به همراه وحید جلیلوند، هوتن صبور به همراه بهرام افشاری، پژمان جمشیدی به همراه سام درخشانی حضور داشتند. همچنین، مهمان هفته گذشته این برنامه فاطمه معتمدآریا به همراه مرضیه برومند بودند.

بیوگرافی محسن تنابنده

محسن تنابنده زاده 26 فروردین سال 1354 در تهران است. او یک برادر بزرگتر و یک خواهر کوچکتر از خود دارد. تنابنده فارغ التحصیل رشته بازیگری در دانشگاه هنر تهران بوده که از سال 74 توانست به دنیای بازیگری در تئاتر راه یابد.

محسن تنابنده علاوه بر بازیگری در زمینه کارگردانی و نویسندگی سینما، تلویزیون و تئاتر نیز فعالیت دارد و یکی از مهم ترین کار های او نویسندگی و ایفای نقش اصلی در سریال پایتخت است. تنابنده 23 بهمن سال 94، با انتشار تصاویری از مراسم عقدش در فضای مجازی، خبر ازدواجش را به صورت رسمی اعلام نموده بود.

اولین و تنها فرزند این بازیگر که نامی، اسم او است، بهمن سال 96 به دنیا آمد. این نویسنده و کارگردان از دوران کودکی به بازیگری علاقه داشت و به گفته او در آمفی تئاتر پیکان شهر نقشی را بازی نموده و عنوان بهترین بازیگر جشنواره دانشجویی را دریافت نموده است.

نمایش بارعام و جریان عصبی به نویسندگی و کارگردانی حسن وارسته که در سال 74 به نمایش درآمدند، اولین تجربه های محسن تنابنده در تئاتر بود که ادامه همکاری با حسن وارسته به سریال پایتخت نیز رسیده است.

بازیگر سریال پایتخت بعد از تجربه های متعدد در تئاتر به سراغ بازیگری در سینما رفت. اولین تجربه بازیگری او در سینما، بازی در فیلم سینمایی دانه های ریز برف به کارگردانی علیرضا امینی بود. تنابنده در این فیلم نقش کارگر معدن بازی می کرد و با بازیگرانی همچون، مجید بهرامی، محمد سلطانی و بهروز جلیلی هم بازی بوده است.

سریال زندگی به شرط خنده به کارگردانی مهدی مظلومی اولین تجربه محسن تنابنده به عنوان نویسنده در تلویزیون است و بعد از آن نیز، سریال پیامک از دیار باقی به کارگردانی سیروس مقدم به عنوان دومین تجربه او در مقام نویسندگی برای مجموعه های تلویزیونی بود.

سریال مامور بدرقه به کارگردانی سعید سلطانی اولین تجربه بازیگری محسن تنابنده در تلویزیون است. او در این سریال نقش افشین را بازی می نماید و با بازیگرانی نظیر سیروس گرجستانی، بهاره رهنما، جواد رضویان، مهرانه مهین ترابی، هایده حائری همکاری می کرد.

تنابنده در یکی از مصاحبه هایش درباره شخصیت های تاثیرگذار در دنیای هنری اش صحبت نموده بود. او از حامد محمد طاهی و علیرضا نادری به عنوان دو شخص که بار علمی بالا و تصورات عمیق تری در بازیگری دارند، نام برده و از تاثیرات زیادی که در زمینه بازیگری و نویسندگی بر روی گذاشتند، سخن به عمل آورد.

این نویسنده و کارگردان را عموم مردم با نقش نقی معمولی در سریال پایتخت می شناسند. اولین فصل سریال پایتخت، نوروز سال 90 روی آنتن رفت و محسن تنابنده یکی از نقش های اصلی این سریال را ایفا نموده بود.

نقی معمولی همسر هما و پدر سارا و نیکا یکی از شخصیت های اصلی این سریال بود که ماجرا های مربوط به او و پسرخاله اش ارسطو به جذابیت داستان های سریال می اضافه کرد. سریال پایتخت تا شش فصل ادامه داشت و آخرین فصل این سریال، نوروز سال 99 روی آنتن شبکه یک نهاده شد.

سریال شاهگوش به کارگردانی داوود میرباقری که سال 92 در شبکه نمایش خانگی پخش شد، محسن تنابنده در چند نقش متفاوت در این سریال بازی کرد. بازی در نقش های متفاوت اسماعیل ذکاوت، اسفندیار مجبور و حاجی محسن طلایی با گریم هایی متنوع از جمله نقش هایی بود که با بازی محسن تنابنده ماندگار شده است.

این بازیگر سینما وتلویزیون، برای بازی در سریال شاهگوش تندیس بهترین بازیگر مرد را در جشن حافظ سال 93 و همچنین جشنواره بین المللی فیلم یاس در سال 95 دریافت نموده بود. سریال ابله به کارگردانی کمال تبریزی سال 93 به وسیله شبکه نمایش خانگی پخش شد. محسن تنابنده در این سریال به ایفای نقشی متفاوت پرداخته بود.

او در این سریال در نقش یک مادربزرگ با گریمی دیدنی بازی می کرد. این سریال نقش ماندگاری از تنابنده ساخت که بعد از گذشت چند سال نیز بعضی از مردم او را با نقش مادربزرگ هوشنگ در این سریال می شناسند.

محسن تنابنده نقش های ماندگار دیگری نیز در سینما دارد که از جمله این نقش ها می توان به بازی در فیلم استشهادی برای خدا، سنگ اول، هفت دقیقه تا پاییز، گینس و شکستن همزمان بیست استخوان اشاره نمود.

منبع: فرادید

به "محسن تنابنده مهمان این هفته برنامه همرفیق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محسن تنابنده مهمان این هفته برنامه همرفیق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید