درمان طبیعی وزوز گوش درمان طبیعی وزوز گوش

به گزارش وبلاگ فوتوسل، وزوز گوش یکی از اختلالات دستگاه شنوایی است که فرد را از نظر روانی و جسمانی درگیر خود می نماید؛ وزوز گوش به شکل صدا های مختلف مانند وزوز، خش خش، غرش، زنگ یا سوت، باد و همهمه بروز پیدا می نماید که این صدا ها می توانند دائمی یا مقطعی باشند.

درمان طبیعی وزوز گوش درمان طبیعی وزوز گوش

درمان طبیعی وزوز گوش

به گزارش وبلاگ فوتوسل به نقل از باشگاه وبلاگ فوتوسل وزوز گوش یکی از اختلالات دستگاه شنوایی است که فرد را از نظر روانی و جسمانی درگیر خود می نماید؛ وزوز گوش به شکل صدا های مختلف مانند وزوز، خش خش، غرش، زنگ یا سوت، باد و همهمه بروز پیدا می نماید که این صدا ها می توانند دائمی یا مقطعی باشند.

از جمله علل وزوز گوش می توان به کهولت سن، قرار دریافت در معرض صدا های انفجار، عوامل ارثی، عصبی و شغلی، ابتلا به بعضی از عفونت ها، ناراحتی پروستات و مصرف بعضی از دارو های شیمیایی مانند آنتی بیوتیک ها، دارو های ضد افسردگی و آسپرین اشاره نمود.

وزوز صدایی است که به علت درگیری های راه های عصبی در قشر مغز ایجاد می گردد؛ زمانی که سلول ها و نورون های مغز بیشتر فعالیت می نمایند از هر پنج نفر یک نفر دچار وزوز گوش می گردد؛ وزوز گوش می تواند نشانه بروز ناراحتی هایی مانند کم شنوایی یا آسیب گوش باشد.

برای آنالیز اینکه چه راه چاره های خانگی در درمان وزوز گوش موثر هستند با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می خوانید.

علل وزوز گوش از نگاه طب سنتی

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره علل وزوز گوش از منظر طب سنتی اظهار کرد: وزوز گوش از نظر طب سنتی مربوط به غلبه سوداست؛ اگر گوش سوت بکشد این نشان دهنده سودای برآمده از صفراست در این صورت برای درمان آن باید از روش هایی مانند مصرف سرکه انگبین، ماساژ سر و صورت، استفاده از عطسه آور ها مانند انفیه، چکاندن چند قطره روغن بنفشه داخل گوش و پیاده روی کردن استفاده کرد.

وی بیان نمود: اگر گوش مانند صدای ماشین وزوز کند، این نشان دهنده سودای برآمده از خلط دَم است و برای درمان آن باید از روش هایی مانند حجامت عام (بین 2 کتف) و پشت گوش، مصرف سرکه انگبین و عطسه آور ها استفاده کرد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره طرز تهیه سرکه انگبین اضافه کرد: افراد برای تهیه سرکه انگبین باید یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب یا انگور و 2 قاشق غذاخوری عرق نعناع را در یک لیوان آب حل نمایند؛ سرکه انگبین باید روزانه 2 لیوان مصرف گردد.

عظمایی تاکید نمود: وزوز گوش می تواند به علت کمبود ویتامین ها به ویژه ویتامین B12 هم ایجاد گردد؛ برای جبران این کمبود باید از مواد غذایی مانند انگور، چغندر (لبو)، هویج، کنگر فرنگی، لیموترش تازه، کنجد، لوبیا، ریحان، کدوحلوایی، جو پرک، آناناس، جوانه گندم، پرتقال، زردآلو و طالبی استفاده گردد.

مواد غذایی مفید برای تقویت دستگاه شنوایی

وی درباره مواد غذایی مفید برای تقویت دستگاه شنوایی توضیح داد: افراد برای تقویت شنوایی باید از آنتی اکسیدان ها به ویژه اسیدفولیک، منیزیم، ویتامین A ، E ، C ، D، گروه ویتامین های B و امگا 3 استفاده نمایند.

مهم ترین روش های درمان وزوز گوش

این محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم ترین روش های درمان وزوز گوش گفت: چکاندن روغن هایی مانند اسپند (اسفند) و بابونه در داخل گوش ها نقش موثری در درمان وزوز گوش دارند؛ افراد برای برطرف عفونت و وزوز گوش باید پیاز خام را رنده نمایند سپس سه قطره از آب آن را داخل هر گوش بچکانند.

عظمایی اظهار کرد: مبتلایان به وزوز گوش برای برطرف مشکل باید سیر خُرد شده را در روغن کنجد تفت دهند سپس این روغن را صاف نمایند و سه قطره از روغن صاف شده را داخل هر گوش بچکانند.

طرز تهیه دمنوشی مفید برای مبتلایان به وزوز گوش

وی درباره طرز تهیه دمنوشی مفید برای مبتلایان به وزوز گوش بیان نمود: مبتلایان به وزوز گوش برای درمان مشکل خود باید هر یک از گیاهان بابونه، بادرنجبویه و به لیمو را به نسب مساوی با هم ترکیب نمایند سپس یک قاشق غذاخوری از این مخلوط را به همراه چهار لیوان آب در قوری بریزند و بگذارند به خوبی دَم بکشد؛ این دمنوش باید در طول روز مصرف گردد.

علل وزوز گوش مزمن (مداوم)

این محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره علل وزوز گوش مزمن اضافه کرد: وزوز گوش مزمن ممکن است مربوط به تومور های مغزی در قسمت هایی از بدن مانند سیستم شنوایی، اعصاب شنوایی، اعصاب تعادلی، حفره پشتی پیاز مغز (بصل النخاع) و کف حفره سر باشد.

عظمایی تاکید نمود: وزوز مزمن گوش می تواند آسیب هایی مانند کاهش شنوایی، تعادل نداشتن، ایجاد تومور های زاویه مخچه، صدمه دیدن پل مغزی و فشار به اعصاب جمجمه ای مخچه، ساقه و بطن چهارم مغز را به همراه داشته باشد.

شایع ترین علامت مبتلایان به وزوز مزمن گوش

وی درباره شایع ترین علامت مبتلایان به وزوز مزمن گوش توضیح داد: شایع ترین علامت در این بیماران کاهش شنوایی 87 درصدی است و تعداد زیادی از این افراد دچار سردرد، سرگیجه و فلج فاسیال (صورت) هم می شوند.

چه افرادی مستعد ابتلا به وزوز مزمن گوش هستند؟

این محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره اینکه چه افرادی مستعد ابتلا به وزوز مزمن گوش هستند، گفت: افرادی که در معرض صدا های بلند قرار می گیرند، سالخوردگان، مبتلایان به بیماری های قلبی و عروقی و اشخاصی که سیگار و الکل مصرف می نمایند مستعد ابتلا به وزوز مزمن گوش هستند؛ مردان هم نسبت به زنان بیشتر در معرض خطر ابتلا به وزوز مزمن گوش قرار دارند.

عوارض درمان نشدن وزوز گوش

عظمایی درباره عوارض درمان نشدن وزوز گوش تاکید نمود: وزوز گوش می تواند بر کیفیت زندگی اثر منفی بگذارد و ناراحتی هایی مانند خستگی، استرس، مسائل خواب، اختلال در تمرکز و حافظه، افسردگی و نگرانی را به همراه داشته باشد.

پرهیزات غذایی برای مبتلایان به وزوز گوش

وی یادآور شد: مبتلایان به وزوز گوش باید از مصرف زیاد پیاز، تخم مرغ،غذاهای پرچرب و حجیم و نوشیدنی هایی حاوی کافئین مانند قهوه پرهیز نمایند.

منبع: جام جم آنلاین

به "درمان طبیعی وزوز گوش درمان طبیعی وزوز گوش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان طبیعی وزوز گوش درمان طبیعی وزوز گوش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید