افزایش انتقادها از سیستم فدرالیسم در آلمان با توجه به مدیریت ناکارآمد دولت در دوران کرونا

به گزارش وبلاگ فوتوسل، بسیاری از مقامات آلمانی با توجه به تجربیات به دست آمده از دوران کرونا سیستم دولتی فعلی را برای مقابله با بحران ها کارآمد ندانسته خواهان اصلاحات اساسی در آن شدند.

افزایش انتقادها از سیستم فدرالیسم در آلمان با توجه به مدیریت ناکارآمد دولت در دوران کرونا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فوتوسل به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل، وولفگانگ ایشینگر، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ به دلیل کمبودها در عرصه سیاست و اجتماع در مقابله با بحران کرونا خواهان شجاعت بیشتر برای تغییر شده گفت: در طول بحران این حقیقت جلوی چشمان شهروندان نهاده شد که آلمان بیش از حد بوروکراتیک شده است و دیجیتالی شدن در خیلی زمینه ها کاملاً در خواب فرو رفته است.

ایشینگر که در مصاحبه با تاگس اشپیگل سخن می گفت توضیح داد: در حالی که مدتهاست سایر کشورها دیجیتالی شده اند، آلمان خود را مسخره نموده است و این جای گریه دارد.

وی تأکید کرد: این مسئله او را ناراحت می نماید که سیاستمداران ما دیگر جرئت عمل گرایی ندارند. نتیجه گیری فقط می تواند این باشد؛ ما باید جرئت ایجاد تغییرات را داشته باشیم. اجرای تغییرات در آلمان سخت خواهد بود چرا که ذهنیت های جامعه زیاد است و خیلی ها نمی خواهند ریسک نمایند.

ایشینگر در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد که این دنیا به صورتی فزاینده با درگیری های بی رحمانه راهنمایی شده توسط قدرت های عظیم روبه رو است.

وی با ابراز اینکه پاندمی های دیگری در آینده در انتظار ماست همچنین گفت: بهتر است اکنون سهم خود را ایفا کنیم تا بار دیگر زودتر، قاطعانه تر و مؤثرتر بتوانیم واکنش نشان دهیم.

رالف برینکهایس، رئیس فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان هم با توجه به تجربیات به دست آمده در بحران کرونا خواهان اصلاح ماهیت و ساختارهای دولت شده گفت: ماهیت دولت ما از زمانی دیگر نشئت می گیرد. این ماهیت ما را به خوبی و مدتی طولانی راهنمایی نموده است؛ اما این پاندمی نشان داده است که این سیستم دولتی نه تنها در شرایط بحران بلکه در مواقع عادی هم می تواند به مرزهای ظرفیت خود برسد و محدود گردد.

وی تأکید کرد که باید از این پاندمی درس گرفته گردد و ساختارهای دولتی مدرنیزه گردد. بسیاری از ایده های اصلاحی برای این منظور از قبل وجود دارند.

این مقام آلمانی در ماه فوریه هم در مصاحبهیی با روزنامه دی ولت یک اصلاح قرن و شاید البته یک انقلاب دولتی را درخواست نموده بود. وی با اشاره به اینکه نمی خواهد سیستم فدرالیسم را زیر سؤال ببرد در عین حال گفت: ما باید ببینیم که آیا این سیستم همچنان کارآمد است؛ به عنوان مثال در دوران بحران کرونا این مسئله تعیین شد که وزیر بهداشت نظارت کمی بر مقام های بهداشتی ایالتی دارد.

برینکهایس تأکید کرد که دولت باید در زمینه های مدیریت، دیجیتالی سازی، همکاری بین دولت فدرال و ایالات، سیستم آموزش و حمایت در برابر فجایع و بلایا مدرنیزه گردد.

وی تأکید کرد که علاوه بر این کشور آماده واکنش سریع، انعطاف پذیر و یکنواخت در برابر بحران ها را ندارد. تقریباً هیچ قانون اضطراری برای بحران های مدنی و هیچ تیم مشترک بحران ایالات و شهرداری ها که بتواند به سرعت وارد عمل گردد وجود ندارد.

توماس دمایزیر، وزیر کشور سابق آلمان هم اخیراً در مصاحبه ای پیشنهاد داده است که اصلاحاتی انجام گردد که دولت برای بحران هایی مانند بلایای طبیعی و بیماری های همه گیر کارآمدتر گردد. وی درباره ایجاد شرایطی برای امکان یک شرایط اضطراری موقت در مواقع ضروری صحبت نموده است.

به گفته وی این امر امکان ایجاد تیم های بحران ملی را فراهم می سازد که همچنین مجاز به ارائه دستورالعمل به ایالت های فدرال هستند، این به معنای اصلاح فدرالیسم است، چرا که تا به حال ایالت ها در مبارزه با کرونا حاکمیت داشته اند.

کریستین لیندنر، رئیس حزب لیبرال دموکرات آلمان هم خواهان اصلاح گسترده سیستم فدرالیسم و دولت با توجه به تجربیات بحران کرونا شده است.

وی همچنین گفت: این افسانه که ما آلمانی ها در سازماندهی مهارت داریم با توجه به کمپین واکسیناسیون رد شد. بوروکراسی ظالمانه مانع از راهکار های عملی و سریع می گردد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "افزایش انتقادها از سیستم فدرالیسم در آلمان با توجه به مدیریت ناکارآمد دولت در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش انتقادها از سیستم فدرالیسم در آلمان با توجه به مدیریت ناکارآمد دولت در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید