گران ترین فورد موستانگ دنیا در آستانه فروش

به گزارش وبلاگ فوتوسل، فورد موستانگ یکی از مشهورترین ساخته های فورد و یکی از نمادهای خودروسازی آمریکا است. نسخه های کلاسیک این خودرو نیز محبوبیت بسیاری بین خودرودوستان دارند و هرکدام از این نسخه ها به قیمت گزافی به فروش می رسند.

گران ترین فورد موستانگ دنیا در آستانه فروش

به تازگی یک دستگاه فورد موستانگ شلبی GT350R در یک حراجی به مبلغ سه میلیون و 850 هزار دلار آمریکا به فروش رسیده است. این رقم بالاترین میزان پرداختی برای خرید یک فورد موستانگ در تاریخ است.

پیش از این رکورد گران ترین فورد موستانگ تاریخ در اختیار یک مدل بولیت بود که در ماه ژانویه سال 2020 به مبلغ سه میلیون و 740 هزار دلار به فروش رسیده بود. با این وجود به نظر می رسد که موستانگ شلبی خاص تر از موستانگ بولیت است.

آنچه این فورد موستانگ را خاص تر از دیگر نسخه ها می نماید، شهرت آن به عنوان نخستین موستانگ شلبی ساخته شده در تاریخ است. این خودرو طعم پیروزی در مسابقات را نیز چشیده و البته نخستین GT350R تاریخ نیز هست.

بخش دیگری از شهرت این فورد موستانگ شلبی به راننده آن در مسابقات باز می شود. این خودرو توسط راننده افسانه ای تیم فورد یعنی کن مایلز رانده شده و به پیروزی رسیده است. بسیاری این خودرو را خاص ترین موستانگ شلبی تاریخ می دانند.

سرآغازی برای افتخار

در سال 1965 میلادی و در روز ولنتاین، در راستا مسابقه Green Valley واقع در تگزاس این خودرو با شماره سریال 5R002 هنگام استارت از خط مسابقه به پرواز در آمد و در مطبوعات آن موقع به پرواز ماستنگ مشهور شد.

این رویداد نقطه آغازی برای شکوه و جلال این فورد موستانگ خاص بود. این خودرو تا سال 1969 در مسابقات مختلفی شرکت کرد و توسط افراد مختلفی رانده شد. این خودرو برای اهداف آزمایشی و تحقیقاتی نیز توسط شرکت شلبی مورد استفاده نهاده شد.

این خودرو پس از کسب پیروزی های متعدد در مسابقات، خاتمه به یکی از مهندسان بخش عملکرد فورد به عنوان ماشین تست و به قیمت 4000 دلار فروخته شد. این خودرو طی سال های مختلف مالکان بسیاری را به خود دید.

استیو ولک یکی از مالکان طولانی مدت این خودرو بود که به مدت 14 سال فورد موستانگ شلبی افسانه ای را تحت تملک داشت و آن را در موزه شلبی نگهداری می کرد. این خودرو در سال 2010 به جان آتزباخ فروخته شد که یکی از طرفداران سرسخت شلبی بود.

آترباخ وقت و هزینه زیادی را صرف بازسازی این خودرو کرد و آن را به مشخصات مسابقه ای که بر اساس آن ساخته شده بود بازگرداند. برای مدتی نیز این خودرو در دفتر مرکزی فورد قرار داشت و علاقمندان قادر به مشاهده آن بودند.

منبع: AUTOCAR

منبع: دیجیکالا مگ

به "گران ترین فورد موستانگ دنیا در آستانه فروش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران ترین فورد موستانگ دنیا در آستانه فروش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید