چگونه دستگاه تصفیه آب صنعتی مناسب را انتخاب کنیم؟

به گزارش وبلاگ فوتوسل، انتخاب و خرید دستگاه های تصفیه آب صنعتی RO باید با در نظر گرفتن پارامترهای مختلف و متناسب با احتیاج و کاربرد خریدار انجام گردد.

چگونه دستگاه تصفیه آب صنعتی مناسب را انتخاب کنیم؟

برای این کار ضروری است، دستگاه تصفیه آب صنعتی بر اساس بررسی آب ورودی به دستگاه، هدف تصفیه آب و با استفاده از دانش و تجربه و نرم افزارهای طراحی سیستم طراحی و پیاده سازی گردد.

اغلب دیده می گردد، که افراد در پی خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی دست دوم یا از پیش ساخته شده می باشند. باید گفت چیزی تحت اسم دستگاه های تصفیه آب صنعتی آماده و از پیش ساخته شده وجود ندارد و این کار جز تبلیغی برای فروش یک سری دستگاه های از پیش ساخته شده ای که مورد استفاده قرار نگرفته اند نمی باشد. دستگاه های آب شیرین کن صنعتی باید متناسب با احتیاج کاربر و با توجه به بررسی دقیق آب ورودی طراحی و ساخته شوند.

اگر تصمیم به دستگاه تصفیه آب صنعتی دارید و برای انتخاب ظرفیت دستگاه، اطلاع از قیمت دستگاه های تصفیه آب صنعتی و هر مورد دیگری احتیاجمند به مشاوره و هدایت هستید، با ما همراه باشید.

اطلاعات مورد احتیاج جهت خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی

قبل از خرید دستگاه های آب شیرین کن صنعتی، برای این که به انتخابی درست برسید و با حداقل هزینه ها برترین نتیجه حاصل گردد، ضروری است موارد زیر را در نظر بگیرید:

1- معینات آب ورودی و خروجی دستگاه: قبل از خرید یک دستگاه تصفیه آب صنعتی، باید معین کنید معینات آب ورودی به دستگاه و آب خروجی از دستگاه باید چگونه باشد؛ برای مثال میزان TDS آب ورودی و خروجی مناسب برای کاربرد شما باید چه میزان باشد؟

علاوه بر این باید معین کنید در کدام بخش از هزینه های دستگاه تصفیه آب صنعتی، قصد صرفه جویی دارید: هزینه تمام شده دستگاه یا هزینه های عملیاتی آن

2- بررسی آب ورودی به دستگاه: در مرحله بعد باید معین کنید، منبع آبی که قرار است عملیات تصفیه بر روی آن انجام گردد، چه نوع آبی است و طبق بررسی آب چه معیناتی و عناصری دارد؟

3- دمای آب ورودی به دستگاه: دمای آب خوراک برای طراحی سیستم تصفیه آب صنعتی دارای اهمیت زیادی می باشد. پس باید توجه کنید که این اطلاعات را به صورت دقیق در اختیار پیمانکار و طراح سیستم قرار دهید.

4- واحد پیش تصفیه دستگاه: سیستم پیش تصفیه یکی از مهم ترین بخش های آب شیرین کن های صنعتی می باشد، زیرا پیاده سازی و عملکرد این بخش، بر روی عملکرد سایر قطعات سیستم تصفیه آب صنعتی و به خصوص فیلتر ممبران تصفیه آب تاثیر بسیار زیادی دارد.

5- شاخص SDI در طراحی سیستم های RO: شاخص SDI معیاری برای میزان گیری پتانسیل گرفتگی یا نرخ فولینگ غشای ممبران می باشد. این شاخص برای طراحی سیستم های تصفیه آب صنعتی بسیار مهم است، زیرا طول عمر ممبران و در عملکرد کلی دستگاه تصفیه آب، به شدت تحت تاثیر آن قرار گرفته است.

حتما قبل از خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی، بررسی شاخص SDI بر روی آب ورودی انجام گردد و در صورت بالا بودن این شاخص از میزان 5، از پیش تصفیه مناسب استفاده گردد.

6- طراحی دستگاه تصفیه آب صنعتی قبل از خرید: بعد از این که پیمانکار، اطلاعات اولیه را از شما دریافت کرد، آغاز به طراحی سیستم با استفاده از نرم افزارهایی مانند ROSA و WAVE می نماید. این اطلاعات هم باید در اختیار شما قرار گیرد.

7- هزینه های یک سیستم تصفیه آب صنعتی: در صورتی که طراح سیستم تصفیه آب صنعتی، به نرم افزارهای طراحی مسلط باشد، اطلاعات دقیقی از هزینه های عملیاتی سیستم را می تواند به شما گزارش دهد. هزینه های عملیاتی سیستم های تصفیه آب صنعتی، از مهم ترین مواردی است که در زمان انتخاب و خرید دستگاه باید به آن توجه کرد.

قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی چقدر می باشد؟

قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی RO به پارامترهای زیادی وابسته می باشد، که مهم ترین آنها شامل موارد زیر می باشد:

1- میزان TDS آب ورودی به سیستم یکی از پارامترهای معین کننده قیمت دستگاه می باشد. هر چه میزان TDS و املاح آب ورودی بیش تر باشد، هزینه ها و قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی هم بیش تر می گردد.

2- انتخاب نوع و برند پمپ تغذیه، پمپ RO و دوزینگ پمپ

3- انتخاب نوع و جنس شاسی

4- انتخاب نوع فیلتر شنی و مواد داخل آن با توجه به بررسی آب خام

5- انتخاب نوع اتصالات فشار بالا و فشار پائین

6- انتخاب نوع و برند ممبران (فیلمتک، CSM، ممبرانیوم، هایدروناتیک و …)

7- انتخاب نوع و برند وسل ممبران

8- نوع تابلو برق و تجهیزات کنترلی مانند PLC یا ROC و دستی و اتومات بودن آن

در نتجیه باید گفت انتخاب و خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی مناسب احتیاجمند زمان و در نظر گرفتن پارامترهایی زیادی می باشد، که به دانش تخصصی و تجربی زیادی در این زمینه احتیاج دارد. کارشناسان ما در سایت بازار آنلاین تجهیزات آبی abin.ir، با سال ها سابقه در زمینه طراحی و پیاده سازی دستگاه های تصفیه آب صنعتی در ظرفیت های مختلف، آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند. برای دریافت مشاوره رایگان به وسیله شماره های زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید:

021-22228116

منبع: توریسم آنلاین

به "چگونه دستگاه تصفیه آب صنعتی مناسب را انتخاب کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه دستگاه تصفیه آب صنعتی مناسب را انتخاب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید