ماکو میزبان رقابت های سنگ نوردی و آفرود قهرمانی کشور

به گزارش وبلاگ فوتوسل، سومین جشنواره سنگ نوردی و دومین دوره مسابقات آفرود قهرمانی کشور در منطقه آزاد ماکو برگزار می شود.

ماکو میزبان رقابت های سنگ نوردی و آفرود قهرمانی کشور

به گفته حسین حمزه لو معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو، در 12 تا 14 شهریور ماه جاری سومین جشنواره سنگ نوردی و 15 و 16 شهریور نیز دومین دوره مسابقات آفرود قهرمانی کشور در منطقه آزاد ماکو برگزار می شود.

حسین حمزه لو بیان نمود:

مسابقات آفرود در سه کلاس چهار، شش و هشت سیلندر و در پیست روستای تازه کند در کمربندی ماکو- بازرگان برگزار می شود.

ایشان در ادامه سخنان خود گفت که تا به امروز برای شرکت در این مسابقات ده ها اتومبیل سوار اعلام آمادگی کرده اند.

حمزه لو بیان نمود:

آفرود از جمله رشته های تماشایی اتومبیلرانی است که از طرفداران بسیاری برخوردار است و امیدواریم شاهد جذب علاقه مندان به آن با فعالیت این رشته در منطقه آزاد ماکو باشیم.

100 سنگ نورد نیز برای حضور در جشنواره سنگ نوردی به گفته معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو اعلام آمادگی کرده اند.

معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:

در این جشنواره بیشتر شرکت کنندگان شناخته شده اند و در کوهنوردی سطح فنی بالایی دارند.

جشنواره سنگ نوردی بر اساس اظهارات حمزه لو در کلاهک سنگی قیه ماکو به عنوان دیوار صخره ای زیبای کشور برگزار می شود و جنبه ها فرهنگی و گردشگری علاوه بر جایگاه و جنبه ورزشی آن، نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

منطقه آزاد ماکو با مساحت حدود پنج هزار کیلومترمربع بوده و با بیش از 75 درصد کل مساحت منطقه ها آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیا است.

این منطقه به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.

منطقه آزاد ماکو در همسایگی کشورهای جمهوری آذربایجان و ترکیه قرار گرفته است و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 140 و 130 کیلومتر است.

عکاس عکس کاور: (مجتبی محمدلو)

منبع: کجارو / ایرنا

به "ماکو میزبان رقابت های سنگ نوردی و آفرود قهرمانی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکو میزبان رقابت های سنگ نوردی و آفرود قهرمانی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید