فروش مرغ در تهران بالاتر از قیمت مصوب

به گزارش وبلاگ فوتوسل، خبرنگاران: قیمت مرغ درحالی که از سوی ستاد تنظیم بازار 15 هزار تومان مصوب شده، در بعضی مناطق تهران از 18 هزار تومان گذشته و در بعضی از نقاط کشور نیز به بیش از 20 هزارتومان رسیده است.

فروش مرغ در تهران بالاتر از قیمت مصوب

به گزارش وبلاگ فوتوسل به نقل از مهر، اوایل تیرماه جاری ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم مرغ را 15 هزار تومان با در نظر دریافت 5 درصد کاهش یا افزایش در استان های مختلف مشخص کرد. با این حال قیمت مرغ در بازار تهران حدود 18 هزار تومان و در بعضی از استان های کشور حتی از 20 هزار تومان نیز بالاتر است.

بر این اساس، حدود دو هفته قبل کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی وعده ارزانی مرغ را داده و گفته بود: ذخایر عظیمی از مرغ وجود دارد که با ابلاغ وزارت صنعت، معدن و تجارت در بازار توزیع و قیمت را به شدت کاهش می دهد.

فراورینمایندگان که به نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار به شدت معترض هستند، معتقدند که قیمت مرغ را بحث عرضه و تقاضا مشخص می نماید و در حال حاضر با توجه به نرخ نهاده های دامی و قیمت تمام شده فراوری مرغ عملاً امکان عرضه آن به قیمت 15 هزار تومان در هر کیلوگرم وجود ندارد.

حبیب اسدالله نژاد، نایب رئیس کانون صنفی مرغداران گوشتی قیمت مرغ گرم را در حال حاضر حدود 18 هزار تومان و مرغ زنده را بین 12000 تا 12,600 تومان گفت و گفت: این قیمت ها با 300 تومان بالاتر یا پایین تر در مناطق مختلف اعمال می گردد.

وی با بیان اینکه فراورینمایندگان مقصر گرانی مرغ نیستند، درباره دلایل این افزایش قیمت افزود: علت این امر بالا بودن قیمت نهاده ها و طبیعتاً قیمت تمام شده است چرا که نابسامانی بازار نهاده های دامی همچنان ادامه دارد.

اسدالله نژاد با تاکید بر اینکه مرغداران مقصر گرانی مرغ نیستند، گفت: مرغداران نیز از این شرایط متضرر شده اند و کماکان با مشکل کمبود و تأمین نهاده ها دست و پنجه نرم می نمایند.

وی توضیح داد: نگرانی از تأمین نهاده در ماه های آینده باعث شده که فراورینمایندگان میزان جوجه ریزی را کاهش دهند و دولت باید این مساله را جدی بگیرد تا در ماه های آینده دچار مشکل نشویم.

این فعال بخش خصوصی افزود: علاوه بر این گرمای هوا نیز معمولاً باعث می گردد میزان جوجه ریزی کاهش یابد ضمن اینکه مرغ ها در این فصل، در سن پایین و با وزن پایین کشتار می شوند بنابراین در فصل گرما به طور معمول به دلیل عدم وزن گیری و کشتار در سن کم و تلفات بیشتر نسبت با ماه های خنک سال فراوری بین 20 تا 25 درصد افت می نماید.

منبع: اقتصادنیوز

به "فروش مرغ در تهران بالاتر از قیمت مصوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش مرغ در تهران بالاتر از قیمت مصوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید