بدبینی عامل لذت نبردن از زندگی

به گزارش وبلاگ فوتوسل، آیا تا به حال با افرادی که به همه چیز و همه کس بدبین هستند روبرو بوده اید؟ وقتی به این افراد می گوییم که بهتر است فکری به حال خود نمایند و هر چه سریع تر یک اقدام درمانی انجام دهند، پاسخ می دهند که نیازی به مشاور و پزشک ندارند. آنها مدام برای توجیه این شیوه فکری غلط خود در پی علت تراشی و توجیه هستند. با اینکه بدبینی به خودی خود

بدبینی عامل لذت نبردن از زندگی

بدبینی عامل لذت نبردن از زندگی

آیا تا به حال با افرادی که به همه چیز و همه کس بدبین هستند روبرو بوده اید؟ وقتی به این افراد می گوییم که بهتر است فکری به حال خود نمایند و هر چه سریع تر یک اقدام درمانی انجام دهند، پاسخ می دهند که نیازی به مشاور و پزشک ندارند. آنها مدام برای توجیه این شیوه فکری غلط خود در پی علت تراشی و توجیه هستند. با اینکه بدبینی به خودی خود یک عارضه و مشکل جدی برای افراد محسوب می گردد و می تواند مانع لذت بردن آنها از زندگی خود گردد اما می تواند عوارض جدی روی سلامتی فرد بدبین داشته باشد. به عقیده من اگر آدم های بدبین بدانند که این حالت و احساسی که در قبال هر مساله دارند و افکار منفی شان چه ضررهایی برایشان دارد، حتما به موقع برای درمان خود با یک مشاور صحبت خواهند کرد.

از جمله عوارض بدبینی می توان به افسردگی، اضطراب و مسائل ارتباطی با دیگران و بر هم خوردن نظم خواب و خوراک اشاره نمود. این جنبه فکری خاص که با دید شک و دودلی به همه محرک های محیطی می نگرد مدام به فرد اضطراب وارد می نماید که مبادا اتفاقی افتاده باشد، مبادا فلانی توطئه ای کند و در محل کار یا خانواده چنین و چنان شوم و خلاصه این نگرانی گاهی جنبه ترس و فوبیا ایجاد می نماید. فرد بدبین می گوید چیزی در پشت این واقعیت که می بینم وجود دارد و من از آن آگاه نیستم! این حالت ها حتی افکار تکراری از یک مساله غیرواقعی را در فکر فرد باعث می گردد و ممکن است وسواس گونه باشد. تفکر منفی داشتن درباره هر پدیده ای در زندگی موجب می گردد از زندگی لذت نبریم.

فرد بدبین از بس با دیده شک و تردید در افراد می نگرد، ارتباط خود را با آنها مخدوش می نماید. حتی شریک زندگی او هم از اینکه دایم باید سعی کند وی را متقاعد سازد و بگوید کاسه ای زیر نیم کاسه نیست خسته می گردد و کم کم صحبت های بین آنها محدود شده و روابط شان خدشه دار می گردد، چرا که تصمیم می گیرد کمتر درخصوص مسایل مختلف با شریک بدبین خود صحبت کند و مجبور نباشد تفسیرهای او را از هر حرف یا حرکتی که هیچ منظور و مقصودی در پشت خود پنهان نداشته است، بشنود. به هر حال مشاوره درمانی الزامی است و شاید لازم باشد تلفیقی از مشاوره و دارودرمانی انجام گیرد. بعضی ترشحات بیوشیمیایی مغز ممکن است اشکال داشته باشد وهمین تجویز به موقع صورت نگیرد و داروها تعادل بیوشیمیایی لازم برقرار

می نمایند و افکار درست شکل می گیرند و بیماری بدبینی فرد درمان می گردد. پس نباید در صورت صلاحدید پزشک، از خوردن دارو امتناع کنید.

منبع: www.salamat.com

منبع: راسخون

به "بدبینی عامل لذت نبردن از زندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدبینی عامل لذت نبردن از زندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید