انگلیس نگران نفت لیبی است

به گزارش وبلاگ فوتوسل، سفارت انگلیس در طرابلس نسبت به گزارش ها از کاهش فراوری نفت و دخالت خارجی در میادین نفتی در لیبی ابراز نگرانی کرد.

انگلیس نگران نفت لیبی است

به نقل از آناتولی، سفارت انگیلس در طرابلس با انتشار بیانیه ای ضمن تاکید بر لزوم از سرگیری فراوری نفت در لیبی خاطرنشان کرد: انسداد و کاهش فراوریات در میادین نفتی لیبی و همچنین مداخله مزدوران خارجی در میادین نفتی این کشور نگران کننده است.

در این بیانیه آمده است: انسداد میادین نفتی لیبی از ژانویه سال جاری تا به امروز بیش از 6 میلیارد دلار به لیبی آسیب وارد نموده و پیامدهای مالی منفی به همراه داشته است. این انسداد همچنین به زیرساخت های نفتی لیبی آسیب رسانده است.

سفارت انگلیس تاکید نموده است که گزارش ها مبنی بر مداخلات مزدوران خارجی به میادین نفتی شراره نگران کننده است. نظامی سازی بخش انرژی لیبی غیرقابل قبول است و آسیب های بیشتری را به همراه دارد. بخش انرژی برای بازیابی و بازسازی پس از بحران لیبی بسیار مهم است. نباید از آن به عنوان ابزار سیاسی استفاده کرد.

انگلیس حمایت مجدد خود را از شرکت ملی نفت (NOC) به عنوان تنها شرکت نفتی مستقل لیبی اعلام و بر لزوم از سرگیری فراوریات نفت توسط این شرکت تاکید نمود.

سفارت انگلیی در طرابلس همچنین خواهان شرکت همه طرف های درگیر در گفت گوی سیاسی به رهبری سازمان ملل متحد شده و تاکید نمود که مداخلات خارجی این کوشش ها را تضعیف می نماید.

گروه های هوادار حفتر در ماه ژانویه تأسیسات نفتی را در مناطق شرقی این کشور عملا تعطیل کردند؛ این اقدام منجر به توقف کامل فراوری نفت در کشور شده است.

اداره ملی نفت لیبی اخیرا خاطرنشان کرد خسارت نفتی این کشور از ماه ژانویه تا به امروز از 6 میلیارد دلار فراتر رفته است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "انگلیس نگران نفت لیبی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس نگران نفت لیبی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید