آیین گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران نمونه دانشگاه بیرجند برگزار گشت

به گزارش وبلاگ فوتوسل، آیین گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران نمونه دانشگاه بیرجند با حضور جمعی از پژوهشگران برتر دانشگاه بیرجند به صورت حضوری و مجازی در تالار ولایت دانشگاه برگزار شد.

آیین گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران نمونه دانشگاه بیرجند برگزار گشت

به گزارش خبرنگار استان های وبلاگ فوتوسل، آیین گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه بیرجند با حضور خامسان، رئیس این دانشگاه، نجفی، معاون پژوهشی، فناوری و نوآوری دانشگاه و برخی دیگر از مسئولان آن برگزار گشت.

نجفی در این مراسم تصویب آئین نامه تشویق فعالیت های پژوهشی، تصویب شیوه نامه معادلسازی طرح های پژوهشی ارزنده جهت جبران کسری موظف آموزشی اعضای هیأت علمی دانشگاه و غیرحضوری کردن فرایند ها شامل؛ پیاده سازی فرایند تشویق فعالیت های پژوهشی، پیاده سازی فرایند طرح های کاربردی و فناورانه، پیاده سازی فرایند طرح های خودارزیاب را بخشی از عملکرد یکساله مدیریت امور پژوهشی ذکر کرد و افزود: طی یکسال اخیر تعداد 16 طرح خودارزیاب، 3 طرح فناورانه و 4 طرح کاربردی مورد تصویب شورای پژوهشی دانشگاه قرار گرفته است.

معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند گفت: شبکه آزمایشگاهی و کارگاهی با سازمان بازرسی استان، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت و معدن استان، سامانه جامع آزمایشگاه بیرجند و ... ارتباط مستقیم دارد و در کنار این نهاد ها مشغول ارائه خدمت به پژوهشگران استان است.

وی به برخی دیگر از فعالیت های پژوهشی این دانشگاه در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: تأمین تجهیزات آزمایشگاهی و پژوهشی مانند دستگاه طیف سنجی، دستگاه کروماتوگرافی، سیستم آب مقطرگیری نیمه صنعتی، دستگاه گازکارتوماگرافی و ... از جمله این فعالیت ها بوده است.

نجفی درخصوص عملکرد زیست بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانشگاه بیرجند گفت: در این حوزه کلینیک خدمات کسب و کار و مشاوره شغلی راه اندازی کردیم. فاز اول ارزیابی واحد های فناور در 6 ماهه اول سال با هدف ارتقای عملکرد این واحد ها اجرا شد و شرکت های خلاق را معرفی کردیم.

وی توضیح داد: در حوزه مدیریت کارآفرینی و ارتباط جامعه با صنعت، از آذر 99 تا آذر 1400 توانستیم 22 قرارداد با مبلغ سه میلیارد و 661 میلیون تومان با دستگاه ها و نهاد های مختلف دولتی و خصوصی منعقد کنیم. 18 قرارداد هم با ارزش حدود 800 میلیون تومان به خاتمه رسیده است.

نجفی گفت: در این مدت 18 نفر از پژوهشگران دانشگاه بیرجند برای گذراندن فرصت مطالعاتی به کشور های مختلف دنیا اعزام شده اند. همچنین فناوران دانشگاه هفت مورد اختراع نیز ثبت کردند.

در بخشی از این مراسم دانشجویان برتر دانشگاه در مقطع دکتری نیز معرفی شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آیین گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران نمونه دانشگاه بیرجند برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران نمونه دانشگاه بیرجند برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید