آخرین فیلم رسول صدر عاملی در نمایش خانگی

به گزارش وبلاگ فوتوسل، آخرین فیلم بلند سینمایی رسول صدرعاملی؛ سال دوم دانشکده من که با فیلمنامه پرویز شهبازی و تهیه کنندگی مسعود ردایی ساخته شد چند روزی است که در شبکه نمایش خانگی توزیع شده است.

آخرین فیلم رسول صدر عاملی در نمایش خانگی

مهتاب و آوا دانشجویان سال دوم دانشکده معماری هستند که برای یک اردو دانشجویی با دانشجویان دانشکده به اصفهان می فرایند. سفری که با در کما رفتن یکی از این دو شروع می گردد و فرایند داستان فیلم در تهران را تغییر پیدا می دهد. داستان فیلم در خصوص دو دوست صمیمی دانشجو است. مهتاب در شرایط ویژه ای قرار می گیرد و پس از آن سعی می نماید تا با علی نامزد آوا با بازی پدرام شریفی وارد رابطه ای عاطفی گردد و همین مسئله سبب بروز مشکلاتی بین مهتاب و نامزدش با بازی بابک حمیدیان خواهد شد.

همکاری نسبتا ناموفق دو کارگردان

فیلم سال دوم دانشکده من با همکاری رسول صدرعاملی با پرویز شهبازی کارگردان فیلم دربند، ساخته است. خبر همکاری این دو با یکدیگر، خبر مهمی در سینما بود که مخاطبان را در انتظار تماشا فیلمی خوب نگه می داشت. ساخت فیلمی با موضوع دختران دانشجو که پیش از این هر دو کارگردان در این موضوع تجربه های ساخت فیلم های خوبی داشته اند اما در نهایت این فیلم نتوانست انتظار مخاطبان را برآورده کند و آنچه بیشتر مورد تایید مخاطبان نهاده شد، فیلمنامه خوب پرویز شهبازی بود و نقدهایی که به ساخت فیلم صدرعاملی وارد شد.

رسول صدرعاملی پیش از این که فیلم ساز باشد، روزنامه نگار بود. او از اولین خبرنگارهایی بود که در نوفل لوشاتو مصاحبه کرد و این مصاحبه ها نقش مهمی در اعتبار و جایگاهش در سینما داشتند. به واسطه اینکه خبرنگار روزنامه اطلاعات بود، پایش به حوزه های سیاسی و وقایع منتهی به انقلاب باز شد.

هجوم مکری در نمایش خانگی؛ ژانر جنایی ایرانی

آقایی؛ بازیگری که در نقش مکمل می درخشد

پارسا پیروزفر؛ بی حاشیه ترین بازیگر ایرانی

عاملی فعالیت سینمایی خود را در سال 1359 با تهیه فیلم خونبارش شروع کرد و اولین فیلمش را به عنوان کارگردان با نام رهایی در سال 1361 روی پرده سینما برد.

رسول صدرعاملی بعلاوه در بیستمین جشنواره بین المللی فیلم فجر سیمرغ بلورین برترین کارگردانی را برای ساخت فیلم من ترانه 15 سال دارم دریافت کرد. فیلم دختری با کفش های کتانی ساخته او نیز جوایز متعدد داخلی و خارجی را کسب نموده است.

ایده ایی ناب یا تکراری؟

بازیگر نقش مهتاب، سها نیاستی است و نقش آوا را فرشته ارسطویی بازی می نماید. دو بازیگر اصلی فیلم نقش اولی هستند و برای انتخاب تیم بازیگری این فیلم از 900 نفر تست گرفته شد که به جز بازیگران شناخته شده، 22 نفر از چهره های شناخته نشده در این فیلم برای اولین بار به ایفای نقش می پردازند که در این میان سه نفر جزو بازیگران اصلی و مابقی در نقش های فرعی مقابل دوربین رفتند.

علی مصفا، پدرام شریفی، بابک حمیدیان، ویشکا آسایش، شقایق فراهانی و نیلوفر خوش خلق سایر بازیگران این فیلم هستند.

دز زمان تماشای این فیلم منتظر داستان خوبی باشید. فیلمی که مانند همه فیلم نامه های دیگر شهبازی به خوبی طرح مسئله می نماید و به خوبی تماشاگر را به دام قصه و آدم هایش می اندازد.

بعضی از منتقدان بر این باور هستند که سال دوم دانشکده من از لحاظ ایده با عمده آثار تولیدات سینمای ایران فرق دارد و آن را فیلمی نزدیک به ماجرا اثر آنتونیونی دانسته اند؛ قیاسی که صرفا از لحاظ ایده به صورت کلی وارد است اما نمی توان شباهتی بین این دو فیلم پیدا کرد.

منبع: ایرنا زندگی

به "آخرین فیلم رسول صدر عاملی در نمایش خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین فیلم رسول صدر عاملی در نمایش خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید