شرایط کرونا در استان ها در هفته اول آذر ، فوتی های تهران دو رقمی شد

به گزارش وبلاگ فوتوسل، همزمان با هفته 93 اپیدمی کووید19 در کشور، فرایند بیماری در عمده استان ها نزولی بوده یا در شرایط ایستا قرار گرفته است، با این حال رعایت پایین پروتکل های بهداشتی می تواند نگرانی ها از بروز پیک ششم آن هم با وجود خطر ورود سویه اُمیکرون به کشور را شدت بخشد.

شرایط کرونا در استان ها در هفته اول آذر ، فوتی های تهران دو رقمی شد

به گزارش وبلاگ فوتوسل، تا به امروز در کشور اندازه واکسیناسیون علیه کرونا به 67 درصد رسیده است. به طوری که طبق اعلام وزارت بهداشت و تا ظهر روز گذشته، 57 میلیون و 993 هزار و 547 نفر دُز اول، 47 میلیون و 929 هزار و 171 نفر دُز دوم و یک میلیون و 220 هزار و 439 نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق نموده اند. به این ترتیب مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به 107 میلیون و 143 هزار و 157 دُز رسیده است.

شرایط واکسیناسیون در قاره های دنیا را می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

بعلاوه مقایسه سرعت واکسیناسیون علیه کرونا در دنیا و ایران در نمودار زیر قابل مشاهده است.

در عین حال بر اساس آخرین شرایط رنگ بندی کرونایی در کشور که در تاریخ آدینه، 12 آذر ماه که از سوی وزارت بهداشت منتشر شد، اکنون 2 شهرستان در شرایط قرمز، 9 شهرستان در شرایط نارنجی، 153 شهرستان در شرایط زرد و 284 شهرستان نیز در شرایط آبی قرار دارند.

بعلاوه بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور تا دهم آذر ماه 1400، نزدیک به 46.46 درصد است.

کمترین و بیشترین اندازه رعایت پروتکل های بهداشتی در استانها

بعلاوه شرایط رعایت پروتکل های بهداشتی به تفکیک استان های کشور از تاریخ سوم تا دهم آذر ماه 1400 در نقشه زیر قابل مشاهده است و همانطور که می بینید بالاترین اندازه رعایت پروتکل ها در استان آذربایجان غربی با اندازه رعایت 50 تا 61 درصدی بوده است. کمترین اندازه رعایت پروتکل ها نیز در 16 استان با اندازه رعایت 39 تا 45 درصدی بوده است.

شرایط موجود کرونا در کشور در هفته 93 اپیدمی

آنالیز هفتگی شرایط موجود کرونا در کشور در هفته اول آذر ماه 1400، مصادف با هفته 93 همه گیری در ادامه می آید:

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده در هفته اخیر (هفته 93 اپیدمی در کشور)، 25458 مورد بوده است. بعلاوه تعداد موارد بستری نو در کشور در هفته اخیر، 4829 مورد و تعداد فوتی های نو در هفته اخیر، 658 نفر بوده است.

شرایط کرونا در استان های کشور تا خاتمه هفته اول آذر ماه 1400

دو رقمی شدن فوتی های کرونایی در تهران در هفته اول آذر

تهران

در استان تهران نیز در هفته اخیر، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده 822 مورد، تعداد موارد بستری نو در هفته اخیر 700 مورد و تعداد موارد فوتی نو در هفته اخیر، 85 مورد بوده است.

بعلاوه در تهران در هفته اخیر موارد بستری و موارد فوت کاهش یافته است. بروز موارد بستری و اندازه مرگ و میر از حد میانه کشور کمتر است.

البرز

در هفته اخیر، کاهش فرایند بستری و موارد فوت استان ملاحظه می گردد. بروز موارد بستری و اندازه مرگ و میر کمتر از میانه کشور است.

ایلام

در این هفته فرایند بستری ایستا و موارد فوت استان کاهش یافته است. اندازه بروز موارد بستری همچنان در بالاترین اندازه نسبت به میانه کشور بوده و اندازه مرگ ومیر استان با تنزل معادل میانه کشور شده است.

خراسان جنوبی

در هفته اخیر موارد بستری و فوت افزایش یافته است. بروز موارد بستری از میانه کشور بالاتر و اندازه مرگ ومیر با شیبی تند از میانه کشور فراتر رفته است.

کگیلویه و بویر احمد

درهفته اخیر کاهش فرایند بستری و افزایش موارد فوت استان مشاهده می گردد. بروز موارد بستری از میانه کشور بیشتر، اما اندازه مرگ و میر از میانه کشور کمتر است.

سمنان

فرایند بستری کاهش و فوت ایستا بوده است. اندازه بروز موارد بستری و اندازه مرگ ومیر استان نیز از میانه کشور بالاتر است.

آذربایجان غربی

در هفته اخیر موارد بستری و موارد فوت کاهش یافته است. بروز موارد بستری و مورتالیتی استان از میانه کشور بیشتر است.

یزد

در هفته اخیرموارد بستری کاهش، اما فوت افزایش یافته است. اندازه موارد بستری و اندازه مرگ و میر استان از میانه کشور بیشتر است.

خراسان شمالی

در هفته اخیر فرایند بستری و موارد فوت کاهش یافته است. اندازه بروز موارد بستری از میانه کشور بیشتر و اندازه مرگ و میر استان در حد میانه کشور است.

کرمان

در هفته اخیر کاهش موارد بستری و موارد فوت استان مشاهده می گردد. بروز موارد بستری و اندازه مرگ و میر از میانه کشور بالاتر است.

قزوین

موارد بستری استان ایستا و فوت فرایندی نزولی داشته است. بروز موارد بستری و مورتالیتی استان از حد میانه کشور بیشتر است.

مازندران

در هفته اخیر، برای چندمین هفته متوالی ایستایی فرایند بستری و موارد فوت استان مشاهده می گردد. اندازه بروز موارد بستری از حد میانه کشور بیشتر شده و اندازه مرگ و میر استان از میانه کشور کمتر است.

اردبیل

در هفته اخیر فرایند بستری کاهش و موارد فوت استان افزایش نشان می دهد. اندازه بروز کمی بیش از میانه کشور و اندازه مرگ و میر استان از میانه کشور بیشتر شده است.

کرمانشاه

در هفته اخیر موارد بستری و موارد فوت کاهش یافته است. بروز موارد بستری و مورتالیتی استان از میانه کشور بالاتر است.

همدان

در هفته اخیر موارد بستری کاهش یافته و فوت ایستا بوده است. بروز موارد بستری و اندازه مرگ ومیر از میانه کشور بیشتر است.

چهارمحال و بختیاری

فرایند بستری و فوت کاهش یافته است. اندازه بروز موارد بستری و اندازه مرگ ومیر استان از میانه کشور بالاتر است.

گیلان

در هفته اخیر فرایند بستری افزایش و موارد فوت استان کاهش یافته است. بروز موارد بستری از میانه کشور بیشتر شده و اندازه مرگ ومیر از میانه کشور کمتر است.

زنجان

در هفته اخیر کاهش فرایند بستری و موارد فوت استان مشاهده می گردد. اندازه بروز موارد بستری معادل میانه کشور شده و اندازه مرگ و میر از حد میانه کشور کمتر است.

کردستان

در هفته اخیر موارد بستری و فوت کاهش یافته است. بروز موارد بستری معادل میانه کشور شده ولی مورتالیتی استان از میانه کشور بیشتر است.

لرستان

موارد بستری کاهش یافته، ولی موارد فوت استان فرایند صعودی داشته است. بروز موارد بستری معادل میانه کشور شده و اندازه مرگ و میر استان از میانه کشور پیشی گرفته است.

خراسان رضوی

فرایند بستری افزایش مختصر و موارد فوت کاهش نشان می دهد. بروز موارد بستری و اندازه مرگ ومیر استان معادل میانه کشور شده است.

فارس

در این هفته موارد بستری فرایندی ایستا داشته است و موارد فوت فرایند نزولی نشان می دهد. اندازه بروز موارد بستری معادل میانه کشور، اما اندازه مورتالیتی از میانه کشور بالاتر است.

آذربایجان شرقی

در هفته اخیر موارد بستری و موارد فوت استان فرایندی نزولی داشته است. بروز موارد بستری از میانه کشور مختصری پایین تر و اندازه مرگ و میر از میانه کشور بیشتر است.

مرکزی

در هفته اخیر فرایند بستری کاهش و موارد فوت استان افزایش نشان می دهد. بروز موارد بستری از میانه کشور کمتر و اندازه مرگ ومیر استان از میانه کشور بیشتر شده است.

بوشهر

فرایند موارد بستری و موارد فوت استان افزایش یافته است. اندازه بروز موارد بستری و اندازه مرگ و میر از میانه کشور کمتر است.

اصفهان

فرایند بستری کاهش یافته و موارد فوت استان در این هفته ایستا بوده است. بروز موارد بستری از میانه کشور کمتر و اندازه مرگ و میر معادل میانه کشور شده است.

گلستان

فرایند بستری و فوت در این هفته افزایش یافته است. اندازه بروز بستری و مورتالیتی از میانه کشور کمتر است.

قم

در هفته اخیر کاهش موارد بستری و افزایش فوت استان مشاهده می گردد. بروز موارد بستری از میانه کشور پایین تر و اندازه مرگ ومیر استان از میانه کشور پیشی گرفته است.

هرمزگان

موارد بستری ایستا و موارد فوت استان در هفته اخیر کاهش نشان می دهد. اندازه بروز موارد بستری و اندازه مرگ ومیر از میانه کشور کمتر است.

سیستان و بلوچستان

در هفته اخیر، موارد بستری و موارد فوت استان ایستا بوده است. اندازه بروز بیماران بستری و مورتالیتی از میانه کشور کمتر است.

خوزستان

موارد بستری و موارد فوت استان در این هفته کاهش یافته است. بروز موارد بستری و اندازه مرگ ومیر استان از میانه کشور کمتر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شرایط کرونا در استان ها در هفته اول آذر ، فوتی های تهران دو رقمی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط کرونا در استان ها در هفته اول آذر ، فوتی های تهران دو رقمی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید