مهم ترین مزیت سامانه نان نهادینه شدن پژوهش کاربردی در کشور است

به گزارش وبلاگ فوتوسل، رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: نهادینه شدن پژوهش کاربردی، تربیت دانش آموختگان ماهر و آشنا به حوزه کاربرد و تکمیل زنجیره ایده تا محصول از مزایای راه اندازی سامانه نان در وزارت علوم است.

مهم ترین مزیت سامانه نان نهادینه شدن پژوهش کاربردی در کشور است

به گزارش گروه استان های وبلاگ فوتوسل، جعفر قیصری، رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با اشاره به اینکه سامانه نان در جهت حل مسائل جامعه راه اندازی شده، گفت: راه اندازی این سامانه به نهادینه شدن پژوهش کاربردی و فرهنگ سازی در این موضوع یاری شایانی می نماید، چرا که امروز در بسیاری از دانشگاه ها، حضور اعضای هیات علمی و دانشجویان در بخش صنعت و کشاورزی با انتظارات فاصله دارد.

قیصری با اشاره به اینکه تشکیل سامانه ایده ها و احتیاج ها نان ایده بسیار ارزشمندیست و می تواند در به فعلیت رسیدن ظرفیت های علمی و تحقیقاتی کشور در برطرف احتیاج های جامعه یاری کند؛ گفت: سامانه نان حلقه مفقوده تبدیل دانش به محصول را پر می نماید. چرا که در این سامانه جایگاه دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری برای تبدیل شدن ایده های فناورانه به محصولات قابل ارائه به بازار و بعلاوه تبدیل ایده ها به راه حل هایی برای حل مسائل جامعه دیده شده است.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان اضافه نمود: هم اکنون نیز پارک های علم و فناوری در راستای تبدیل ایده های دانش و فناورانه به محصول کوشش می نمایند و با مکانیزم ها و راه حل هایی که در سامانه نان پیش بینی شده، فرایند تجاری سازی محصولات به برترین نحو انجام خواهد شد.

وی اعلام نمود: ایجاد سامانه هایی نظیر سامانه نان، علاوه بر اینکه فرصت حضور دانش آموختگان دانشگاه ها و دانشجویان را در مراکز صنعتی، خدماتی و کشاورزی فراهم می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مهم ترین مزیت سامانه نان نهادینه شدن پژوهش کاربردی در کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین مزیت سامانه نان نهادینه شدن پژوهش کاربردی در کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید