مصطفوی: مسئله مالکیت استقلال و پرسپولیس حل شد، تا به امروز این 2 تیم از لیگ قهرمانان آسیا حذف نشده اند

به گزارش وبلاگ فوتوسل، رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای گفت: وزرای سابق ورزش و جوانان در مورد عرضه سهام تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس صادق نبودند.

مصطفوی: مسئله مالکیت استقلال و پرسپولیس حل شد، تا به امروز این 2 تیم از لیگ قهرمانان آسیا حذف نشده اند

به گزارش وبلاگ فوتوسل، داریوش مصطفوی، رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای در مورد این که آیا تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس می توانند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت نمایند یا خیر، گفت: نامه ای 478 صفحه ای از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا ( AFC) برای ما ارسال شد که 14 اصل داشت و همه تیم ها باید این موارد را اخذ نمایند. حتی اگر یک مورد از این موارد را نتوانند کسب نمایند، مجوز حرفه ای را نمی توانند دریافت نمایند. از کشور های عربستان سعودی، چین و کره جنوبی به ترتیب 9، پنج و سه تیم نتوانستند مجوز حرفه ای را کسب نمایند و این مورد فقط خاص تیم های ایرانی نیست. امروز خوشبختانه با نامه وزیر اقتصاد به وزیر ورزش و جوانان مسئله مالکیت تیم های استقلال و پرسپولیس حل شد و این تیم ها وارد فرابورس شدند. پس از طی این مرحله هیئت مدیره و مدیرعامل انتخاب می شوند و دیگر مثل گذشته وزیر نمی تواند اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل این تیم ها را انتخاب کند. وزرای سابق ورزش و جوانان در مورد عرضه سهام این 2 تیم در فرابورس صادق نبودند؛ وگرنه نباید استقلال و پرسپولیس در شرایط کنونی باشند. این تیم ها 14 اصل مورد نظر کنفدراسیون را انجام داده اند و مدارکشان را نیز بارگذاری کردند. تا به امروز این 2 تیم از لیگ قهرمانان آسیا حذف نشده اند.

او درباره این که AFC تا چه زمانی مدارک تیم های استقلال و پرسپولیس را آنالیز می نماید، بیان نمود: ما مدارک را ارسال نموده ایم و در حال حاضر در تعطیلات ژانویه به سر می بریم. زمانی را نیز در این خصوص به ما اعلام ننموده اند، اما از طرف کمیته استیناف فردا با AFC مکاتباتی در این خصوص خواهیم داشت.

مصطفوی در مورد این که پس از رد مدارک تیم ها به وسیله کمیته بدوی AFC به این مسئله حساس شده است، گفت: AFC تمامی مدارک را آنالیز و کارشناسی می نماید. 2 ایرانی نیز در AFC جزء کمیته آنالیز مدارک تیم ها هستند. حریف ما AFC نیست، بلکه حریف ما در داخل کشور است. این 2 تیم چون پر طرفدار هستند، شاید عده ای از این مسئله خوششان نمی آید. ما 12 صفحه به AFC تعهد داده ایم که در مورد صدور مجوز حرفه ای صحبت نکنیم. روال AFC این است که تیمی جریمه گردد، فدراسیون فوتبال آن کشور نیز جریمه خواهد شد.

او درباره این که از بین تیم های استقلال، پرسپولیس و گل گهر سیرجان چه تیمی مدارکش تایید خواهد شد، بیان نمود: به نظرم مدارک تیم گل گهر سیرجان به وسیله AFC تایید خواهد شد.

او درباره درخواستش از رئیس جمهور بیان نمود: من از رئیسی، رئیس جمهور کشورمان می خواهم که به داد فوتبال برسد. در حال حاضر ما 18 تیم فوتبال داریم و تیم ملی فوتبال کشورمان برای حضور در جام جهانی 2022 قطر به 500 میلیون یورو احتیاج دارد.

بیشتر بخوانید

  • پرسپولیس و استقلال در جام حذفی میهمان ذوب آهن و پیکان شدند
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مصطفوی: مسئله مالکیت استقلال و پرسپولیس حل شد، تا به امروز این 2 تیم از لیگ قهرمانان آسیا حذف نشده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصطفوی: مسئله مالکیت استقلال و پرسپولیس حل شد، تا به امروز این 2 تیم از لیگ قهرمانان آسیا حذف نشده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید