مزایای کفپوش بتنی

به گزارش وبلاگ فوتوسل، در دنیای مدرن امروز از انواع کفپوش برای پوشش کف ساختمان استفاده می شود که هر کدام قابلیت ها و مزایای منحصر بفرد خود را دارند. همانطور که در نوشته های پیشین ما به آن اشاره شد، متریال های مختلفی برای ساخت کفپوش داخلی ساختمان انتخاب می شوند از جمله بتن که به عنوان مهم ترین مصالح در ساخت و ساز مطرح است. بتن از ترکیب آب و سیمان بدست می آید و پس از خشک شدن سخت و مقاوم می شود. در حال حاضر کفپوش بتنی به عنوان کفپوشی ایده آل برای منازل به شمار می آید و در طراحی دکوراسیون همیشه مورد توجه قرار می گیرد.

مزایای کفپوش بتنی

این کفپوش یکی از مقرون بصرفه ترین کفپوش هایی است که می توان آن را برای منازل مسکونی انتخاب کرد. کفپوش بتنی علاوه بر استحکام و مقاومت بسیار بالا ظاهر زیبایی داشته و زینت بخش فضا می باشد. اگر قبلاً در خانه یا آپارتمان شما از اسلب های بتنی به عنوان کفپوش استفاده شده، تنها کاری که هم اکنون باید انجام دهید درزگیری و صیقل کاری آن هاست. بتن متریالی بسیار مقاوم است که سال ها باقی خواهد ماند، از این رو مدت ها می توان بر روی آن راه رفت بدون اینکه آسیبی به آن وارد گردد. مقاومت و استحکام بالای بتن، آن را به متریالی ایده آل برای فراوری کفپوش تبدیل کرده است. اگر به دنبال کفپوشی مقاوم و شیک با قابلیت تمیزکاری آسان هستید، کفپوش بتنی بهترین انتخاب است. مراقبت و نگهداری کفپوش بتنی بسیار آسان است زیرا این کفپوش آلودگی و گرد و غبار را به خود جذب نمی نماید و راحت تمیز می گردد.

شاید کمی دور از انتظار به نظر برسد اما می توان از این متریال سخت و مقاوم برای افزودن نور و روشنایی به فضا استفاده نمود. بتن حسی خنک به فضا می بخشد و رنگ و بافت آن خاکستری روشن است. رنگ این متریال خنثی است و همین امر باعث می گردد اتاق بزرگ تر از آنچه که هست به نظر برسد. استفاده از بتن در حمام هایی که حال و هوای اسپا را منتقل می نمایند بسیار مناسب است. علاوه بر آن برای کفپوش اتاق کار و اتاق های غذاخوری که همواره تعداد زیادی افراد را در خود می گنجانند نیز ایده آل می باشد.

اگر از آن دسته افراد هستید که گمان می کنید کفپوش بتنی کسل نماینده است بهتر است دیدگاه خود را تغییر دهید. این کفپوش را می توان با هر نوع رنگ و طرح و با توجه به دکوراسیون فضای مورد نظر اجرا نمود. شما می توانید از طبیعت الهام گرفته و طرح برگ بر روی کفپوش بتنی ایجاد نمائید، شاید هم بخواهید برای ایجاد نمایی براق و درخشان از هایگلاس بهره ببرید. علاوه بر آن می توانید ایده ای دکوراتیو و جذاب برای زیباسازی بیشتر فضا به کار ببرید. اسلب های بتنی خاکستری تنها یکی از ایده های استفاده از کفپوش بتنی برای آغاز می باشند.

یکی از ویژگی های شاخص کفپوش بتنی عدم جذب گرد و غبار است. رنگ خاکستری طبیعی این کفپوش آلودگی را نشان نمی دهد و همواره تمیز به نظر می رسد. به تصویر زیر دقت کنید. وجود رنگ های قهوه ای در کفپوش باعث می گردد گرد و خاک ناشی از کفش افراد زیاد تعیین نباشد. کفپوش بتنی را به راحتی می توان تمیز نمود، از این رو برای داشتن خانه ای همواره تمیز می توان از این کفپوش استفاده کرد.

روز به روز الگوها و ایده های طراحی داخلی در حال تغییر هستند. هر آنچه در سال های گذشته استفاده شده است، امروزه چندان مورد پسند افراد قرار نمی گیرد. اگر می خواهید خانه خود را با طرح های مربوط به فصول گرم طراحی کنید، مطمئن شوید که المان های موجود در آن از جمله کفپوش با این طرح ها هماهنگ باشد. یک کفپوش بتنی همانند یک لوح خالی است و شما می توانید با استفاده از انواع فرش، قالیچه و یا هر چیز ممکن دیگر آن را مزین کرده و جلوه ای روح بخش به آن ببخشید.

چه شما یک فرد مجرد باشید و چه زوج جوان، هنگامی که می خواهید دکوراسیون خانه خود را با رعایت تعادل جنسیتی طراحی کنید ممکن است کمی سردرگم شوید. بیشتر طرح ها و ایده های مردانه به سمت استفاده از المان های سنگین، رنگ های تیره و اشیاء ورزشی اصل گرایش دارند. اگر میخواهید بدون استفاده از رنگ های تیره و یا آویز نمودن یک دسته پرچم فضایی مردانه ایجاد نمائید، به کفپوش بتنی فکر کنید. صرف نظر از خطوط صاف و رنگ نرم این کفپوش می توان گفت کفپوش بتنی حسی سرسخت و مردانه به فضا منتقل می نماید.

مهم ترین نکته ای که هنگام انتخاب کفپوش بتنی باید مورد توجه قرار گیرد، ترک های بتن است. اگر بتن را با همان ظاهر طبیعی و سنگ مانند با تمام ترک ها و خطوط ها می پسندید مسئله ای نیست اما اگر نمی خواهید در سطح کفپوش بتنی ترک ایجاد گردد، گزینه های دیگر را انتخاب کنید. برای مثال برای پوشش ترک ها می توان از لاک یا رنگ استفاده نمود و یا به جای استفاده از اسلب، تایل های بتنی برای کفپوش انتخاب کرد.

منبع: ساختمانچی

به "مزایای کفپوش بتنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای کفپوش بتنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید