فراخوان جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوانان منتشر می شود

به گزارش وبلاگ فوتوسل، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: فراخوان سی و چهارمین دوره از جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوانان، همزمان با فراخوان پنجمین دوره از المپیاد فیلم سازی نوجوانان کشور، منتشر می شود.

فراخوان جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوانان منتشر می شود

به گزارش خبرگزاری وبلاگ فوتوسل به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوانان، علیرضا تابش گفت: از آغاز سال جاری، چند جلسه با حضور اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم بچه ها و نوجوانان برگزارشده تا ضمن مرور دستاورد های جشنواره و المپیاد در سال 1399، ضعف ها و تجارت متفاوتی که در سال گذشته با برگزاری این رویداد در شرایط کرونایی داشتیم، بررسی شود و طبیعی است که متأثر از شرایط ویروس کرونا و نحوه ارتباطات داخلی و بین المللی، برای برپایی این رویداد بین المللی در سال جاری برنامه ریزی شود.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی اضافه کرد:در هفته جاری، مقررات و فراخوان سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوانان منتشر خواهد شد.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوانان گفت: همکارانم در کارگروه تخصصی سینمای کودک و نوجوان بنیاد فارابی و دبیرخانه جشنواره فیلم کودک و المپیاد فیلم سازی نوجوانان، از سال گذشته فعال بوده اند و با رصد آثار داخلی و خارجی و برگزاری جلسات نقد و بررسی تلاش کردند تا برنامه ریزی بهینه تری برای پویایی جریان تولید و نمایش جشنواره ای سینمای کودک و نوجوان داشته باشند.

وی به برپایی پنجمین دوره از المپیاد فیلم سازی نوجوانان کشور هم زمان با جشنواره سی و چهارم فیلم کودک هم اشاره کرد و گفت: فراخوان این دوره از المپیاد فیلم سازی هم به زودی منتشر می شود.

تابش اظهار داشت: سینمای کودک و نوجوان همیشه نیازمند توجه و حمایت بوده و است و نهاد هایی مثل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، سازمان صداوسیما، وزارت آموزش وپرورش، وزارت کشور، شهرداری ها، استانداری ها، مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان و ... باید با حمایت های مادی و معنوی خود به ارتقای این ژانر مهم سینمایی کمک کنند.

محمد عیدی، معاون فرهنگی شهردار اصفهان و عضو شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم های بچه ها و نوجوانان، پیشتر درباره امکان برگزاری فیزیکی این رویداد در سال جاری گفته بود: تجربه برگزاری مجازی جشنواره کودک در سال گذشته، ارزشمند است و سال جاری هم امکان برگزاری فیزیکی جشنواره فیلم کودک در اصفهان همراه با بخش های مجازی وجود دارد چرا که جشنواره های هنری وظیفه دارند در شرایط متفاوت، جوابگوی نیاز مخاطبان خود باشند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "فراخوان جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوانان منتشر می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوانان منتشر می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید