راهکارهای شیردهی پیروز

به گزارش وبلاگ فوتوسل، به کوشش پرستار برای یاری به مادران دیگر برای شیردهی توجه کنید. دستورالعمل های شیردهی را به خاطر داشته باشید ولی بدانید که به هیچ وجه مجبور نیستید در صورت عدم تمایل نوزادتان روزانه 840 سی سی شیر

راهکارهای شیردهی پیروز

مترجم: پریسا مرتضوی

منبع:راسخون

به کوشش پرستار برای یاری به مادران دیگر برای شیردهی توجه کنید. دستورالعمل های شیردهی را به خاطر داشته باشید ولی بدانید که به هیچ وجه مجبور نیستید در صورت عدم تمایل نوزادتان روزانه 840 سی سی شیر به او بدهید (اگر نوزاد شما تغذیه انحصاری با شیر مادر دارد، روزانه باید 6 تا 8 بار و در هر بار حداقل 75 سی سی شیر بنوشد(.

اگر نوزاد شما هنوز گرسنه به نظر می رسد، شیردهی را قطع نکنید؛ ولی به خاطر اینکه مقدار مشخصی شیر به او بدهید، او را مجبور به خوردن نکنید. یکی از مشاوران شیردهی می گوید: بیش از مقدار شیر دادن به نوزادی که شیر مادر و یا شیر مصنوعی می خورد، کار سختی نیست. یک نوزاد شیر مادرخوار می تواند با خوردن شیر بیشتر، آرامش بیشتری داشته باشد و یا تشنگی خود را رفع کند؛ در صورتی که دریافت شیر اضافه برای نوزادی که از شیر مصنوعی تغذیه می نماید، چنین مزایایی ندارد.

اگر نوزاد شما از شیر مصنوعی تغذیه می نماید، چنانچه بخواهد تنها کمی بیشتر شیر بخورد، مجبور است تمام شیر موجود در بطری را بنوشد؛ زیرا شیر از داخل شیشه به سرعت تخلیه شده و علاوه بر این توقف شیر خوردن درحالی که هنوز نصف شیشه پر است، سخت می گردد.

برای یاری به نوزادتان برای دریافت اندازه مناسب شیر، به آرامی به او شیر داده و در طول شیردهی، زمان های کوتاهی را برای استراحت او اختصاص دهید تا در صورت سیر شدن، بتواند ادامه شیر خوردن خود را متوقف کند. اگر نوزاد شما به سرعت در حال نوشیدن شیر است، سعی کنید در فاصلۀ هر 10 جرعه ای که می نوشد، پستان یا شیشه شیر را از دهان او جدا کنید؛ این کار یاری می نماید تا بتواند تنفس مناسبی در طول شیر خوردن داشته باشد. این موضوع خصوصاً در طول دو سه ماه اول بعد از تولد خیلی مهم است؛ چرا که در این زمان او کوشش می نماید خود را با این شیوۀ شیر خوردن عادت دهد.

بیشتر بچه های 7 تا 11 ماهه برای تکامل خود، دو تا سه بار در روز احتیاج به انواع مواد غذایی جامد دارند. در این سن بچه ها احتیاج دارند که علاوه بر 4 تا 5 بار تغذیه با شیر مادر، وعده های کوچک غذایی هم دریافت نمایند. وقتی دریافت کودک از مواد غذایی جامد افزایش می یابد، طبیعی است که تغذیۀ او با شیر مادر کاهش می یابد. وقتی کودک شما یک ساله می گردد، می تواند شیر گاو را هم به وسیله شیشه شیر و یا فنجان دریافت کند. به خاطر داشته باشید اگر چه شیر گاو برای نوزاد شما مفید است، نباید اندازه زیادی از آن را مصرف کند؛ زیرا با پرکردن شکم نوزاد می تواند از دریافت سایر مواد مفید جلوگیری کند. دریافت بیش از اندازۀ شیر گاو می تواند منجر به کم خونی فقر آهن هم بگردد.

علاوه بر شیر گاو شما باید شیردهی با شیر مادر را در طول سال دوم بعد از تولد، ادامه دهید، ولی توجه داشته باشید که کل دریافت شیر مادر و شیر گاو نباید بیشتر از 500 سی سی در سال دوم زندگی باشد. اگر چه در این زمان کودک نوپای شما بیشتر مواد مغذی مورد احتیاج خود را از مواد غذایی جامد دریافت می نماید، شیر مادر هنوز هم در تأمین انرژی، مواد ایمنی ارزشمند، ویتامین ها و آنزیم های مورد احتیاج بدن او نقش دارد.

منبع: راسخون

به "راهکارهای شیردهی پیروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای شیردهی پیروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید