درد شانه در حین بارداری

به گزارش وبلاگ فوتوسل، درد شانه در دوران بارداری باید بسیار جدی گرفته گردد، زیرا باعث ایجاد ناراحتی زیادی برای مادر می گردد. علل این مشکل و

درد شانه در حین بارداری

مترجم: مهناز مزارعی

منبع:راسخون

درد شانه در دوران بارداری باید بسیار جدی گرفته گردد، زیرا باعث ایجاد ناراحتی زیادی برای مادر می گردد. علل این مشکل و

گزینه های درمان احتمالی را در این مقاله پیدا کنید.

کل بدن در طول بارداری تغییرات زیادی می نماید که درد در یک فرم یا دیگر فرم ها کاملا طبیعی است. درد شانه یکی از آنهاست. مطالعات نشان داده اند که بیش از 20 تا 30 درصد زنان این نوع درد را در دوران بارداری تجربه نموده اند. گاهی اوقات دلیل درد می تواند به طور مستقیم با یک مشکل در شانه مرتبط باشد، در غیر این صورت منبع اصلی درد می تواند قسمت دیگری از بدن مانند شکم باشد، اما درد در شانه احساس می گردد. هنگامی که غذاهای حاوی کلسترول و چربی های خوراکی مصرف می شوند، باعث می گردد کیسه صفرا تا صفرا را برای هضم غذاهای چرب آزاد کند. در صورتی که این صفرا در مدت زمان طولانی در داخل کیسه صفرا باقی بماند، سنگ های صفراوی شکل می گیرد. علائم وابسته درد معمولا در مراحل اولیه بارداری اتفاق می افتد و ممکن است با علائم زیر همراه باشد:

خونریزی واژینال، علائم بیماری تهوع و استفراغ، درد ناگهانی در شکم در بالا چهارماه، افزایش وزن

یکی از علل جدی درد شدید شانه حاملگی خارج رحمی است. این حالت از جنین های نامناسب است که لانه گزینی در ناحیه اندومتری رحم اتفاق نیفتاده است، اما در بعضی موارد دیگر وجود دارد.

این می تواند در اتصال لوله و رحم یا در دهانه رحم یا هر نوع دیگر بخشی از حفره شکمی باشد. به اسم یک نتیجه، درد شکمی تجربه می گردد، که اغلب می تواند به قسمت شانه و پشت هم برسد. این می تواند تهدید نماینده زندگی باشد و مداخله پزشکی فوری مورد احتیاج است.

بیشتر بخوانید: درد دنده ها در دوران بارداری

سنگ های صفراوی ممکن است در دوران بارداری هم پیشرفت نمایند، که می تواند به این نوع درد منجر گردد. اساسا سنگ های صفراوی سپرده های کلسترول، یا کلسیم داخل کیسه صفرا، و یا در هر مجاری صفراوی دیگری در این منطقه وجود دارد.

هنگامی که غذاهای حاوی کلسترول و چربی های خوراکی مصرف می شوند، باعث می گردد کیسه صفرا تا صفرا را برای هضم غذاهای چرب آزاد کند. در صورتی که این صفرا در مدت زمان طولانی در داخل کیسه صفرا باقی بماند، سنگ های صفراوی شکل می گیرد. در طول بارداری، فرایند هضم بدن به دلیل انتشار اندازه زیادی هورمون های پروژسترون کاهش می یابد. در نتیجه کیسه صفرا به طور کامل خالی نمی گردد. این امر منجر به تشکیل سنگ های صفراوی می گردد که مجرای صفرا را متوقف می نماید، که موجب درد شکم و درد شدید در شانه راست می گردد.

اگر بعد از خوردن غذاهای تند، پس از تهوع و استفراغ، این نوع درد تجربه گردد، محتمل است سنگ های صفراوی. اختلالات در مری یا پانکراس، زخم معده، نفخ شکمی، یبوست و نفخ می تواند باعث درد در ناحیه شانه راست و قسمت فوقانی هم گردد.

با توجه به افزایش وزن بدن، اندازه زیادی فشار در قسمت بالا عضلات پشت، که به نوبه خود باعث گرفتگی عضلات شانه می شوند و باعث درد می شوند.

همانطور که جنین در داخل رحم رشد می نماید، نوعی عدم تعادل رخ می دهد که بر شرایط بدن تأثیر می گذارد، که فشار زیادی را روی عضلات پشت وارد می نماید. از این رو، درد شدید در استخوان های ستون فقرات بالا و استخوان شانه احساس می گردد.

درمان

درمان در این مورد بستگی به دلیل اصلی دارد. در صورت بروز حاملگی خارج رحمی، درمان بر اساس شرایط سلامتی مادر است. در بعضی موارد ممکن است جراحی انجام گردد. در اینجا هدف اصلی درمان این است که مادر و باروری آینده خود را نجات دهیم.

برای سنگ های صفراوی، پزشکان از بیماران بخواهند که رژیم غذایی را در پی داشته باشند تا از عوارض بعدی کیسه صفرا جلوگیری نمایند. معمولا پزشکان از جراحی در دوران بارداری اجتناب می نمایند؛ تنها در صورتی که شرایط به طور مداوم ادامه پیدا کند توصیه می گردد.

بعلاوه می توانید از یک هیپراکاتور بازدید کنید که روش های مختلف درمان آن می تواند به شما یاری کند تا درد کمر، سردرد و فشار خون بالا یا پایین کاهش یابد

مصرف داروهای ضد درد و استفاده از یخ در منطقه بعلاوه می تواند به طور موقت به کاهش درد یاری کند.

نکات ذکر شده در بالا اگر به درستی انجام گردد، قطعا به کاهش درد شانه یاری می نماید. اندازه زیادی آب را مصرف کنید. اندازه کافی استراحت را افزایش دهید. ایجاد یک شرایط خوب، هنگام نشستن و خوابیدن. داشته باشید. تمرینات یوگا آرامش بخش که برای مادر باردار در نظر گرفته شده است.

درد در دوران بارداری یک مشکل است که نباید هرگز نادیده بگیرید. شما باید با متخصص زنان و زایمان خود برای شناسایی دلیل درد خود مشورت کنید و به شدت به دستورالعمل های پزشک خود عمل کنید.

منبع: راسخون

به "درد شانه در حین بارداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درد شانه در حین بارداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید