دانشگاه آزاد نیازمند نیروهای متعهد و عالم و توانمند است

به گزارش وبلاگ فوتوسل، خبرنگاران/یزد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور به تغییر شیوه آموزش در فضای مجازی و حذف بعضی از شاخصه های مهم در پی جهانی شدن فرهنگ و اموزش اشاره نمود و گفت: دانشگاه آزاد نیازمند نیروهای متعهد و عالم و توانمند است.

دانشگاه آزاد نیازمند نیروهای متعهد و عالم و توانمند است

محمدمهدی طهرانچی در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه آزاد اسلام واحد یزد، با بیان اینکه دانشگاه آزاد نیازمند نیروهای متعهد و عالم و توانمند است، گفت: براساس سنجش کارایی آموزش در دانشگاه و کنترل نظامات به فردی دقیق و مشرف بر تحولات در مدیریت کلان دانشگاه آزاد نیازمند بودیم و خبره تر از معصومه طباطبایی مدیر دانشگاه آزاد یزد در رده های استانی نیافتیم لذا از وی برای پذیرش مسئولیت در تهران دعوت شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مفهوم پاندمی کرونا در شرایط امروز اشاره نمود و گفت: در فضای حقیقی فاصله اجتماعی خلق نموده و در فضای مجازی روابط گسترده ای در پی این مفهوم ایجاد شده است به طوری که کرونا آموزش، ارتباطات و زندگی را در فضای مجازی تسهیل نموده است.

وی با بیان این که دنیای شدن مقوله ای است که برنمه ریزی شده وارد دنیای اموزش هم شده است، توضیح داد: در سیر دوران تمدنی غربی ها، اول افراد را شهروند و بعد کنشگر در محیط اجتماع خلق کردند و در قرن بیستم شهروندان به عادی شهروندان اجتماعی تبدیل شدند و در این فرایند نظام استاد شاگردی و چنین سستم های آموزشی حذف شد.

وی با بیان این که بعد از جنگ جماهیر شوروی، فناوری اطلاعات، انفلاب الکترونیک و… بستر مفهوم شهروند دنیا شبکه ای را تثبیت کرد، گفت: هویت ملی در معرض تهدید نهاده شد و مفاهیم جدیدی مانند ارز دیجیتال و اقتصادهای فراملی در حال حاکم شدن هستند.

این مسئول با تاکید برا ین که باید مواظب و حافظ ملیت باشیم، گفت: چرا که اگر ملت را نشانه بروند یعنی دین و خانواده و سایر مفاهیم وابسته هم تحت تاثیر است.

وی به لزوم برگشتن به فضای آموزش و مدرسه و دانشگاه اشاره نمود و گفت: باید به اموزش و مدرسه و دانشگاه برگردیم چرا که با سوق صرف آموزش در فضای مجازی شاهد خواهیم بود که مربی دیگر مظهر آموزش نیست و به تبع آن پرورش حرف میگردد.

طهرانچی با تاکید بر این که باید ارتباط دانش اموز و دانشجو را با زیست بومش تقویت کنیم، گفت: دانشگاه باید ارتباط اجتماعی را نشان دهد و استاد باید در صندلی خود نقش آفرینی کند و نباید اجازه دهیم که هویت و اقتصاد و سایر مفاهیم زندگی تحت تاثیر قرار گیرد.تداوم چنین وضعیتی منجر به از دست رفتن داشته های علمی و فرهنگی ما می گردد.

طهرانچی به لزوم نقش آفرینی دانشگاه ازاد اشاره نمود و گفت: به همین دلیل سندهای آمایش هر استان در اختیار دانشگاه آزاد بوده و میتوانند برای آشنایی دانشجو و زیست بومش و جلوگیری از بسیاری از مسائل اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دانشگاه آزاد نیازمند نیروهای متعهد و عالم و توانمند است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه آزاد نیازمند نیروهای متعهد و عالم و توانمند است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید