خبرنگاران یلدای کرونایی، حاصل جمع هایی که به تفریق می رسد

به گزارش وبلاگ فوتوسل، همدان- خبرنگاران- خانه ماندن در شب یلدا توصیه نیست بلکه پیامی هشدارگونه است برای پیشگیری از مرگبارترین دورهمی شب سال که بیش از پیش مردم را به پرهیز از مهمانی در آخرین شب پاییز قرن وا می دارد.

خبرنگاران یلدای کرونایی، حاصل جمع هایی که به تفریق می رسد

طولانی ترین شب سال اگرچه نزد ایرانیان به شب یلدا و ساعات دورهم نشینی و شور و شادی مرسوم است اما حاصل همین در کنار هم بودن، سلام دوباره به موجی دیگر از شیوع کرونا منتج خواهد شد.

در واقع یلدای کرونایی حاصل جمع شدن و دورهمی هایی است که زمینه ابتلا به ویروس کرونا و افزایش مرگ و میرها را مهیا می سازد.

آمارها نشان می دهد، دلیل اصلی شیوع کرونا و بحرانی شدن این شرایط به همان دورهمی های خانوادگی باز می گردد و اغلب سنین میانسال و کهنسال درگیر این ویروس می شوند.

اگرچه شب یلدا رسم ملاقات به بزرگان خانواده و به نوعی مراسم عیدانه زمستانی مردم ایران زمین است اما تصمیم منطقی در شرایط کنونی، تغییر این سنت دیرینه و به نوعی دور ماندن بهتر از هرگز نماندن است.

هر چند برای ما ایرانیان که همیشه انس و محب در کنار اعضای خانواده را بیش از هر رسم و رسوم دیرینه ای ترجیح می دهیم، شرایط پیش آمده سخت و سخت است اما حفظ سلامت هم نوع به خصوص بستگان نزدیک بسیار حایز اهمیت خواهد بود.

از سوی دیگر، محدودیت های اخیر عامل بسیار تاثیرگذار در کاهش شیوع کرونا در سطح جامعه بوده و پازل مقابله با موج فراگیر شدن این ویروس به طور قطع ممانعت از برپایی مراسم های شب یلدا به صورت خانوادگی و دورهمی ها است.

محدودیت های اخیر عامل بسیار تاثیرگذار در کاهش شیوع کرونا در سطح جامعه بوده و پازل مقابله با موج فراگیر شدن این ویروس به طور قطع ممانعت از برپایی مراسم های شب یلدا به صورت خانوادگی و دورهمی ها است.

اینگونه است که می توانیم شرایط رنگارنگ شیوع کرونا در سطح شهرها را به سمت و سوی سفید سوق دهیم و آرامش نسبی را در جامعه مرگبار کرونا جاری کنیم.

ماه ها از هم نشینی مردم دنیا با کرونا سپری می گردد و در این ایام آنچه که برداشت همگانی را به دنبال داشته، مرگ بی رحمانه در جنگ و جدل با این ویروس است.

حالا هم با توجه به فرارسیدن فصل زمستان و کاهش دما و برودت هوا، طبیعتا تجمع ها و حضور مردم در فضاهای بسته بیشتر می گردد و با بسته شدن پنجره ها نیز تهویه انجام نمی گردد تا در صورت بی توجهی به پروتکل های بهداشتی، پیک و اوج دوباره کرونا را در زمستان ببینیم.

افزایش ابتلا به کرونا در شب یلدا و خدای ناکرده بی توجهی مردم به هشدارها، شیوع چندبرابری طی هفته های آینده را به دنبال خواهد داشت بنابراین لازم است که مردم توصیه یلدای مجازی را جدی بگیرند.

به گزاش وبلاگ فوتوسل، سال جاری ایرانیان شب یلدا را به خاطر شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی متفاوت از سال های گذشته برگزار خواهند کرد.

یکی از ویژگی های جشن باستانی شب یلدای باستانی، برپایی دورهمی های خانوادگی است اما توصیه های پزشکی بر این است که این جشن با پرهیز از حضور دستجمعی برگزار گردد.

ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چندی پیش گفت که نگران شدید شیوع و گسترش موج دیگر کرونا بعد از دورهمی شب یلدا به خصوص در مناطق سردسیر و شمالی کشور هستیم.

وی از مردم همه مناطق کشور خواست تا دورهمی و تجمع خانوادگی را به حداقل رسانده و شب یلدای سال جاری را به صورت مجازی برگزار نمایند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور (اوایل اسفند 98) تا کنون 53 هزار و 273 نفر هموطنان جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران یلدای کرونایی، حاصل جمع هایی که به تفریق می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یلدای کرونایی، حاصل جمع هایی که به تفریق می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید