تسلا Plaid با شتاب 1.99 ثانیه ای رسماً معرفی گردید ، تصاویر و مشخصات فنی

به گزارش وبلاگ فوتوسل، تسلا Plaid رسماً از سوی این کمپانی آمریکایی معرفی گردید. خودرویی که قرار است رقبایی چون پورشه تایکان و آئودی RS e-tron را کنار بزند. شتاب 1.99 ثانیه ای، مشخصات فنی مثال زدنی و بسیاری از نوآوری های نو، مدل S Plaid را باری دیگر به صدر گروه سدان های الکتریکی خواهد رساند.

تسلا Plaid با شتاب 1.99 ثانیه ای رسماً معرفی گردید ، تصاویر و مشخصات فنی

وبلاگ فوتوسل - محمد فتح اللهی: تسلا Plaid از سه موتور الکتریکی بهره می برد و طبق ادعای تسلا، مدل S Plaid می تواند در مدت زمانی معادل 1.99 از سکون کامل به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. این سریعترین شتاب ثبت شده در خودروهای فراوری انبوه خواهد بود.

این خودرو بعلاوه قادر است مسافت یک چهارم مایل (چهارصد متر) را در زمان 9.23 ثانیه طی کند. ایلان ماسک اسم کرد که این سریعترین زمان برای یک خودرو فراوریی است. او گفت با مدل S پلید راستا مناسب را پیدا کنید و با خیالی آسوده به سرعتی فراتر از 320 کیلومتر در ساعت برسید.

ایلان ماسک در مراسم رونمایی از تسلا Plaid گفت: ما نشان دادیم که اتومبیل های با انرژی پایدار می توانند سریعترین و ایمن ترین خودروها در دنیا باشند. این اتومبیل ها برترین هستند.

تسلا مدل S Plaid قادر است با یک بار شارژ کامل 630 کیلومتر پیمایش داشته باشد. برای شارژ باتری های این خودرو هم می توانید از آخرین تکنولوژی شارژرهای تسلا بهره مند شوید. شارژر های 250 کیلوواتی تسلا می توانند باتری های این خودرو را در زمان 15 دقیقه به شعاع حرکتی 300 کیلومتری برسانند.

تسلا قرار بود نسخه + Plaid را هم به بازار عرضه کند. اما در روزهای گذشته ایلان ماسک به وسیله توئیتر خود بیان کرد که این مدل فراوری نخواهد شد.

تسلا پلید چه مشخصاتی دارد؟

ضریب آیرودینامیکی تسلا Plaid رقم خیره نماینده 0.208 است.

مدل S پلید چیزی جز یک موشک زمین به زمین نیست. از همین رو تسلا احتیاج داشت تا بازنگری های آیرودینامیکی را برای بهبود عملکرد آن انجام دهد. مدل S پلید حال مجهز به اسپیلیتر نصب شده بر روی سپر جلو است. اسکرت های قرار گرفته در رکاب ها به بهبود فرایند آیرودینامیکی آن یاری می نمایند و دیفیوزر و بال نصب شده بر روی درب محفظه بار تکمیل نماینده این فرایند هستند. همین موارد باعث شد که ظریب آیرودینامیکی این خودرو به رقم خیره نماینده 0.208 برسد. این ظریب آیرودینامیکی یعنی مدل S پلید اکنون آیرودینامیک ترین خودرو دنیا است.

این خودرو در مقایسه با مدل قبلی اکنون دارای ترمزهای عظیم تر است. سیستم تعلیق آن مورد بازنگری قرار گرفته و ارتفاع آن نسبت به مدل S کمتر است.

سه موتور نصب شده در تسلا Plaid می توانند قدرتی معادل 1020 اسب بخار را فراوری نمایند. تسلا هنوز رقم دقیقی برای گشتاور این موتورها اعلام ننموده است. اما گفته شده است که نمودار گشتاور این مدل تغییر نموده است. از همین رو این سدان چهار نفره می تواند صفر تا صد کیلومتر را در 1.99 ثانیه طی کند. البته این رقم ادعا شده از سوی تسلا است و باید دید این رقم در دنیای واقعی چقدر حقیقت دارد.

فرمان و سیستم تفریح نو

در داخل کابین هم مطابق تصاویر منتشر شده با فرمانی شبیه به فرمان هواپیما رو به رو هستیم. بسیاری بر این باور بودند که تسلا نمی تواند این فرمان را تجاری سازی کند. چرا که احتمال می رفت که تسلا نتواند تست های ایمنی راه ها را با این فرمان پاس کند. اما حال شاهد هستیم که این فرمان بالاخره در داخل کابین تسلا Plaid خودنمایی می نماید.

نمایشگر 17 اینچی کنسول میانی و طراحی فرمان در داخل کابین تسلا Plaid خودنمایی می نمایند.

نمایشگر فوق العاده 17 اینچی و سیستم صوتی با 22 بلند گو تکمیل نماینده بخش تفریح در این خودرو هستند. ایلان ماسک باور دارد که حالا تماشای فیلم در این خودرو لذت بخش تر خواهد بود.

چهار شارژر وایرلس تلفن همراه در داخل کابین تسلا Plaid تعبیه شده است.

چهار شارژ وایرلس برای تلفن های همراه در این مدل در نظر گرفته شده است. دو عدد در قسمت جلو و دو عدد برای سرنشینان عقب. سرنشینان عقب هم می توانند مانیتور خود را داشته باشند تا به تماشای فیلم های مورد علاقه خود بنشینند.

سرنشینان عقب می توانند به وسیله نمایشگر عقب تسلا Plaid به تماشای فیلم بنشینند.

شگفتی ها تمامی ندارد

در تسلا Plaid خبری از دسته دنده نیست. هنگامی که بر روی جایگاه راننده می نشینید خودرو بصورت اتوماتیک حرکت رو به جلو را انتخاب می نماید. سامانه رانندگی اتوماتیک هم می توانند علائم را شناسایی کند و به راننده اطلاع دهد.

شما همچنان احتیاج دارید که دنده عقب را انتخاب کنید، اما فقط برای یک بار! زمانی که شما این خودرو را در محل پارک قرار می دهید، سامانه ناوبری محل خودرو را ثبت می نماید. از آن به بعد هر زمانی که خودرو را در آن محل پارک کنید، بصورت اتوماتیک دنده عقب انتخاب می گردد.

ایمنی باور نکردنی

شاسی تسلا Plaid

تسلا در زمینه ایمنی هم پیشرفت داشته است. ایلان ماسک ادعا دارد که Plaid در صورت تصادف ایمن تر از هر خودرو دیگری در دنیا خواهد بود. براساس اطلاعات منتشر شده از سوی اداره ایمنی راه های کشور آمریکا، پنج رده نخست در زمینه ایمنی خودرو ها در اختیار محصولات تسلا قرار گرفته است.

رکوردها شکسته خواهد شد؟

تسلا مدل S Plaid سال گذشته توانست در پیست Laguna Seca کالیفرنیا رکورد 1:30.30 را ثبت کند. این یک رکورد خیره نماینده برای این خودرو الکتریکی بشمار می رفت. اما ایلان ماسک اسم کرد که هدف نهایی او این است که تسلا Plaid در تمامی پیست های دنیا سریعترین خودرو باشد.

تسلا Plaid سال گذشته در پیست نوربرگرینگ دیده شده بود.

تسلا آماده می گردد که مدل S Plaid را برای ثبت رکورد به پیست نوربرگرینگ ارسال کند. تسلا سال گذشته ادعا نموده بود که نمونه پروتوتایپ این خودرو پیروز شده بود در زمانی معادل هفت دقیقه و 20 ثانیه این پیست را طی کند. اگر مدل S Plaid بتواند این رکورد را رسماً ثبت کند، 20 ثانیه سریعتر از پورشه تایکان در نوربرگرینگ خواهد بود.

منبع: autoexpress

چرا ایلان ماسک فراوری تسلا Plaid پلاس را کنسل کرد؟

منبع: بیت ران

به "تسلا Plaid با شتاب 1.99 ثانیه ای رسماً معرفی گردید ، تصاویر و مشخصات فنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلا Plaid با شتاب 1.99 ثانیه ای رسماً معرفی گردید ، تصاویر و مشخصات فنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید