تحول بزرگ در دنیای عکاسی با سنسور تازه نیکون Z9

به گزارش وبلاگ فوتوسل، شرکت نیکون میخواهد تا با اضافه کردن یک سنسور نو به دوربین Z9 تحولی شگرف را در دنیا عکاسی ایجاد کند.

تحول بزرگ در دنیای عکاسی با سنسور تازه نیکون Z9

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی وبلاگ فوتوسل، به نقل از theverge، نیکون اخیراً از دوربین پرچمدار تازه خود با نام Z9 رونمایی کرد که اولین دوربین بدون آینه این برند را نشان می دهد و کاملاً برای استفاده عکاسان حرفه ای و عکاسان آماتور در زمینه های مختلف عکاسی مثل ورزش، طبیعت، پرندگان طراحی شده است. این دوربین عملکرد فوق العاده ای در وضوح بالا دارد و حدود 5500 دلار نیز قیمت آن است و اولین دوربین نیکون است که شاتر مکانیکی سنتی را حذف نموده و به کاربر اجازه می دهد به سطوح تازهی از سرعت و عملکرد فوکوس اتوماتیک دست یابد.

سرعت بیشتر در ضبط تصاویر، مخصوصاً برای عکاسان ورزشی مهم است. جالب است بدانید که در آینده از این فناوری می توان برای دوربین های سنتی نیز استفاده کرد و این ممکن است اولین گام به سوی دوربین های با فرمت بزرگ تر باشد که از هوشمندی محاسباتی استفاده می نمایند که دوربین های گوشی های هوشمند سال ها از آن استفاده نموده اند.

نیکون هیچ اشاره ای به مواردی مانند عکاسی محاسباتی برای عکس های به سبک HDR یا بافر چرخه ای که گوشی های هوشمند برای گرفتن همزمان 9 یا 10 فریم و ترکیب آن ها با هر فشار دکمه شاتر انجام می دهند، ننموده است. اما سنسور 45.7 مگاپیکسلی فول فریم تازه CMOS با نور پشتی، حداقل از نظر طراحی هسته فاصله چندانی با آنچه سال ها در گوشی ها وجود داشت، ندارد.

این نوع ساختار از سنسور، برد و رم اختصاصی استفاده می نماید که سرعت خواندن فوق العاده بالایی را به همراه دارد که Z9 را قادر می سازد تا از یک شاتر الکترونیکی تمام وقت با سریع ترین سرعت شاتر 1/32000 ثانیه استفاده کند. این دوربین می تواند 20 فریم در ثانیه را در فرمت RAW/JPG با وضوح کامل یا با سرعت 120 فریم بر ثانیه در 11 مگاپیکسل ثبت کند. پردازنده تازه Expeed 7 و دو اسلات کارت CFexpress / XQD به Z9 یک بافر ادعایی 1000 شات با وضوح کامل در یک RAW فشرده با کارایی بالا می دهد.

به عنوان اولین تولیدنماینده بزرگ دوربین که شاتر مکانیکی را کنار گذاشته است، نیکون در مسابقه عکاسی محاسباتی از رقبای خود پیشی خواهد گرفت. خطوط A1 و A9 سونی قبلاً از سنسور های انباشته برای سرعت بازخوانی سریع استفاده نموده اند و شاتر های الکترونیکی را برای کار تمام وقت قابل استفاده می نمایند و R3 آینده کانن نیز از همین فناوری استفاده خواهد نمود. حرکت به سمت یک شاتر کاملا الکترونیکی تکامل بعدی دوربین ها است، اگرچه این وظیفه بر عهده نیکون خواهد بود تا ثابت کند شاتر الکترونیکی آن قادر به انجام وظایف روزمره و خواسته های عکاسان حرفه ای است.

تا به امروز، کوشش های تولیدنمایندگان دوربین برای پیاده سازی عکاسی محاسباتی به ویژگی هایی مانند Olympuss Live ND و Panasonic به فوکوس درون دوربین محدود شده است. Deep Learning که در سیستم فوکوس اتوماتیک تشخیص اشیا Z9 تازه استفاده می گردد، قبلاً به وسیله Olympus، Panasonic و Canon تا حدی استفاده شده بود. این به بهبود عملکرد ردیابی فوکوس اتوماتیک یاری می نماید، اما در نهایت یک دوربین بدون آینه همچنان یک تصویر منفرد می گیرد که به وسیله محدوده دینامیکی سنسور محدود شده است. مانع اصلی عدم کاربرد دوربین هایی مانند Z9 و سایر دوربین های بدون آینه در سطح حرفه ای ممکن است در پردازش داده و خط پردازش تصویر باشد.

در فضای گوشی های هوشمند، CPU ها به گونه ای طراحی شده اند که برای این پردازش مناسب باشند، حتی گاهی اوقات از سخت افزار اختصاصی استفاده می نمایند، اما دوربین ها به این شکل ساخته نمی شوند. ممکن است هنوز نوآوری بیشتری در سطح CPU دوربین مورد احتیاج باشد. پیشرفت هایی مانند Night Sight و Night Modes به عکاس امکان می دهد کار هایی را انجام دهد که دستیابی به آن ها با دوربین استاندارد بسیار سخت تر است.

بیشتر بخوانید

وبلاگ فوتوسل فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تحول بزرگ در دنیای عکاسی با سنسور تازه نیکون Z9" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحول بزرگ در دنیای عکاسی با سنسور تازه نیکون Z9"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید