تابور ایرانی تداعی گر سینمای تارکوفسکی در جشنواره ادینبورگ

به گزارش وبلاگ فوتوسل، فیلم سینمایی تابور در دو سانس مختلف در روزهای 31 خرداد ماه و 4 تیرماه جاری (21 و 25 ژوئن 2013) در شصت وهفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ادینبورگ در کشور اسکاتلند روی پرده رفت.

تابور ایرانی تداعی گر سینمای تارکوفسکی در جشنواره ادینبورگ

منتقدان این جشنواره تابور را یادآور سینمای تارکوفسکی به ویژه فیلم های استاکر و سولاریس، دیوید لینچ و ادیسه 2001 کوبریک دانستند که از حیث فرم و روایت، تفاوت های آشکاری با سینمای شناخته شده ایران دارد. به همین دلیل دیوید کرنز نویسنده مجله معتبر سایت اند ساوند تابور را ستود و آن را اثری غریب و زیبا خواند.

جشنواره ادینبورگ قدیمی ترین جشنواره فیلم دنیا و معتبرترین فستیوال فیلم در بریتانیا به شمار می رود که در روزهای 29 خردادماه تا 9 تیرماه جاری (21 و 25 ژوئن 2013) در شهر ادینبورگ پایتخت کشور اسکاتلند برگزار گردید.

تابور دومین فیلم بلند و مستقل وحید وکیلی فر پس از گشر است که با همکاری فریبا رستمی در تهران فراوری شده و توسط کمپانی دریم لب فیلمز با مدیریت نسرین میرشب پخش دنیای می گردد و حضور پیروزی در فستیوال های بین المللی داشته است؛ از جمله در جشنواره های روتردام، ترایبکا، تسالونیکی، بوسان، مونترال، پاریس، کپنهاک، هنگ کنگ، مراکش، دوویل، دبی و مومبای.

تابور پیروز به دریافت جایزه یک دستاورد هنری از جشنواره بین المللی فیلم تسالونیکی یونان، جایزه ویژه داوران از جشنواره بین المللی فیلم مراکش و جایزه منتقدین بین المللی از جشنواره بین المللی فیلم دوویل در فرانسه و تندیس لوتوس برای بهترین فیلم این جشنواره نیز شده است.

این فیلم در آخرین حضور بین المللی خود در بخش رقابتی جشنواره بین المللی فیلم اولهار به نمایش درآمد. این جشنواره که بر روی فیلم های مستقل تمرکز دارد، در روزهای 6 تا 14 ژوئن (16 تا 24 خرداد) در کشور برزیل برگزار شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تابور ایرانی تداعی گر سینمای تارکوفسکی در جشنواره ادینبورگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تابور ایرانی تداعی گر سینمای تارکوفسکی در جشنواره ادینبورگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید